lördag 24 mars 2012

one down, three to go






Firar ikväll det faktum att jag efter en massa om och ännu mer perkele lyckades också spara och skicka in italienska-tentan som jag skrev idag.
Det var svettigt och nära att tårarna började trilla när en av kontrollanterna bekräftade att det hade förvånande nog skitigt sig rejält för mig. Och det pga av det tekniska. Jag hade lyckats öppna och skriva i en nätvariant av provet som inte kunde sparas och det är trist att upptäcka det när provet väl är gjort. Det gick inte att kopiera heller, så det enda som vi lyckligvis kom på i tid var att fota skärmens alla sju sidor eller vad det var och maila in till lärarna.
Hursom helst. Vi firar nu. Tror nog att jag klarar ett G och i den tron smakar mozzarellasallad mycket gott med lite italiensk parmiggiano och pecorino romano.
Mums.

Nu blir det film.

3 kommentarer:

ingela sa...

Duktiga du, du har förtjänat god mat och film! :) Men jag förstår din frustration..!

Anonym sa...

Håller tummarna för att du får G på din tenta. Att fira i vardagen är ett måste, ta vara på det som kan tas till vara på.
Maria I Linköping

Anonym sa...

Du är så duktig! Det är inte lätt med sjuka barn. Du är så stark.Jag beundrar dig verkligen. Låt inte alla hönshjärnor trycka ner dig!!
Upp med svansen Jonna. Jante lagen ska inte segra dig.