onsdag 30 juni 2010

jag är en DIVA

Anonym tycker förresten att det var inte så lite divigt att byta hotellrum flera gånger och "trodde inte att Marcus sk kändiskap hade gjort oss såna".
För du kände ju oss både före och efter (vad det nu är), eller hur.
Men visst. Jag kan glatt meddela att jag är så mycket diva jag orkar just nu, om det är det jag är och är det något som i så fall gjort mig sådan är det mitt välsignade tillstånd och inget annat.
Att jag inte klarar av att sova, knappt andas, i ett sjukt kvavt rum har inget med Marcus sk kändisskap att göra, ej heller det faktum att vi två gånger blev visade till rum som inte var städade. Det första "nya" rummet vi efter 1800 någon gång blev tilldelade, när vi först under ett par timmar rullat ute i väntan på svalare tider var inte klart med obäddad säng och allmänt stök. En städerska skulle fixa till det, men när snälla receptionist-tjejen (hon var verkligen snäll och hjälpsam om än lite oerfaren och stressad) kom på att inga fanns till hands så då fick vi gå till ett annat svalare. Vi bar dit våra grejer och andades klart bättre tills jag såg att inget överkast var på sängen och att den var väldigt slarvigt bäddad och vid närmare titt var lakanen tydligt sovda på. Kikade in i badrummet och där hängde smutsiga handdukar och på golven låg tomma shampoflaskor så jag gick ner och sa vänligt hur det låg till. Hon erbjöd oss nya handdukar och shampoflaskor men kunde inte göra något åt lakanen så jag, min lilla diva, sa att vi inte ville sova i någon annans redan använda sängkläder och därför vill få ett annat, städat rum och det fick vi. Ett med någon typ av fläkt i väggen (som saknades i det första), men som senare visade sig vara trasig och därför gick jag på natten ner och sa till nattreceptionisten att vi gärna nästa dag ville ha det där svala vi testat på fast städat då. Och det fick vi. Dagen efter. Så där har vi vår lilla diviga färd mot ett andningsdugligt och rent rum. Divigt värre va.
Måste vara jobbigt med gäster som jag.

12 kommentarer:

Ann-Katrin sa...

Men kära nå'n. Så typiskt svenskt av anonym. Skulle inte falla mig in att stanna på ett dåligt rum bara för att jag blivit tilldelad det. Betalar man för en service och man inte får det man betalar för så är det väl klart att man säger ifrån. Sedan är det möjligtvis en fråga om HUR man säger ifrån men det klart att man meddelar så hotellet - som ju brukar vilja ha nöjda gäster - har en chans att ordna till det.
Hade du INTE bytt rum hade du varit dum. Det är du inte.

Anne sa...

Helt rätt! Jag hade gjort EXAKT samma sak som ni. Usch, för att sova i någon annans lakan. man vet ju inte vem som legat där. You go girl!

Anonym sa...

Tjena ”divan” ;-)
Underbart med människor som den som skrev att det var divigt att byta hotellrum flera gånger. Att dessutom vara/varit hotellpersonal och yttra sig så är beklagligt. Serviceminded var ordet såg jag i kommentaren ?! Stava till det kunde personen iaf. Man säger inte ”kan” sådana kunder, en hotellanställd säger inte så officiellt om hotellgäster. Och btw - på hotell heter det inte kunder, utan gäster.
Jag har inte någon Marcus med sk kändisskap att falla tillbaka på, men har gjort precis samma sak som du flera gånger. Till stora delar av samma skäl som du, men utan att jag varit gravid. Jag har precis som du på ett vänligt sätt pratat med personalen och blivit vänligt bemött tillbaka och fått byta rum.
En gång funkade inte nyckelkortet när jag checkade in, fick åka hiss upp och ner flera gånger med all packning och få nya kort, utan att det ändå funkade. Jag fick snällt vänta medan dom ringde in en låssmed, så att jag kunde komma in. Väl inne med ett fungerande kort, sa karlen att han ville ha mitt kort igen, bad mig gå in, stänga och låsa om mig, för att se så att det gick att låsa och låsa upp inifrån. Han var inte så säker, så därför ville han ha mitt kort på utsidan eftersom vi då visste att det funkade att komma in!?!?! Divig som jag är hade jag långt innan ”krävt” ett annat rum, med ett fungerande lås, men det var fullbokat så det ”gick faktiskt inte att ordna, utan jag fick invänta låssmeden”! Kan berätta att det INTE kändes tryggt och bra och den hotellpersonalens uppträdande hade mycket att lära sig vad gäller service till sina gäster.
Slutsats: Du är absolut inte någon jobbig gäst, men när man betalar dyrt för ett hotellrum ska det också fungera tillfredsställande, med eller utan sk kändisskap. Fortsätt stå på dig, annars gör någon annan det – kanske någon hotellanställd?
Kram Maggan1

Fröken Ellinor sa...

Säger bara: Go Jonna. Förstår dig exakt, det spelar väl ingen roll hurvida din sambo är känd eller ej. Nej, är man missnöjd så ska man agera därefter och alla vet ju att man inte ska mucka med gravida kvinnor ;-)

Anonym sa...

Gnäll på! Man ska klaga om man inte är nöjd med rummet. Trots allt så får man ju betala en slant för att bo där. Har en gång fått ett rum där det "redan" bodde någon och NEJ vi ville inte gärna bo där utan bad om ett annat rum... och fick då en minisvit :) Kram till dig som vågar vara osvensk och klaga.

Helene sa...

Amen vad f*n??! Vem skulle sova i andras lakan? Och sen är det så jäkla fegt att skriva under anonym signatur när man kastar skit på nån. Om man inte ens kan stå för sina åsikter ska man inte skriva alls. Jag tycker det är bra att du bemöter idioterna. Kram och ha en fin dag

Gråa musen sa...

Haha. En del är inte kloka :-) När jag läser sånt där flyger fan i mig. Du skulle tagit ett kort där du ligger på sängen sen skulle du gjort ett inlägg om att servicen är fan kass på detta hotell. Det tar 5 min för roomservice att få upp ett glas isvatten :-)))) Haha. Men skämt åsido. Hoppas att du har det någolunda i denna hästvärme. Var rädd om dig. Kram

aleksi sa...

lite väl divigt va?

Anonym sa...

jo men du är rätt gnällig alltså. därför är det så kul att läsa om dig och ditt liv. för allt blir så mkt jobbigare hos dig. det är alltid lite värre för dig liksom (tycker du). fast att vi andra kanske har det värre, men lägger inte den energin som du gör på det. men det är därför din blogg är så bra. för du är sån. hi hi. jmf tex den perfekta hannah graaf. hå hå ja ja. hon har inte ett enda fel el problem och posar så fint :)

/Lisa

Anonym sa...

Vi svenskar brukar ju inte våga klaga så jag tycker du är urtuff. Annars säger vi ju bara ja, jättebra, när man frågar hur maten smakade.

Hanna sa...

Jättebra att säga till om rummet är kass, i synnerhet om man säger till på ett snällt sätt och det är jag säker på att du gjorde.

Dessutom har den gravida alltid rätt, det är mitt valspråk sen jag stod ut i nio månader med mitt fina barn. Graviditet kan vara fruktansvärt, man måste göra vad man måste göra för att klara det.

anna-en ängel i himlen, en på jorden sa...

Hahaha då är jag med en diva.
Ett gäng festade när jag bodde på hotell i Uppsala, jag knallar ner till receptionen och frågar hur länge dom får festa.
Ja det beror ju på när du skall sova? jag skall sova sa jag? det beror på att jag har ett barn som vill sova ^^
humm han frågade snällt efter vilket rum oljudet kunde tänkas komma från, o ja det blev tyst där.