torsdag 23 december 2010

halloj ho ho

Jag drabbades igår av enorm julstress. Inget jag tänkte eller gjorde kunde få det att gå över, kände bara en övervälmande känsla av bråttom, en känsla långt ifrån det fina i julefrid jag intalat mig att lulla runt i dessa dagar.
Nåväl jag lyckades genomlida dagen och mot kvällen blev det bättre. Idag är jag inte helt i form ännu men är på god väg och tror nog allt är återställt tills imorgon.

Tisdagens tågresa kunde visserligen ha varit värre, men det var långt ifrån roligt att stanna i skogen och sen behöva rulla långsamt till södertälje för att hoppa av trasiga tåget och invänta ett annat för att i det stå och trängas med på tok för mycket folk. Och allt detta med två små barn.
Nej tack till tåg. Nu är vi hemma och det känns så skönt. Farmor kom igår också och imorgon ska det bli så himla fint på alla sätt.
Fast först är det uppesittarkväll med bingolotto och ostbricka.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en underbar jul utan stress & njut med familjen! Själv kommer jag njuta av julen & extra mycket njuter av min son som är helt frisk i år. Istället för hopp & förtvivlan som vi hade förra året när vi d. 17/12 fick reda på att han hade en cancertumör i ena lungan. Lungan fick opereras bort helt för att få bort tumören, men han återhämtade sig snabbt. Så julen i år kommer bli riktigt underbar.
Kram Tanja, mamma till Tim & ängeln Max

Anonym sa...

Jag hade inte alls för avsikt att stressa till den här julen. Tyckte allt var i princip klart eller förberett. Igår gick allt enl planerna, men idag - oj vad jag känt mig stressad. Men nu är allt klart, det är bara dammsugaren som ska göra sitt imorgon bitti! Så nu njuter jag av tillvaron.
Har inte satt mig ner förrän nu, så någon uppesitterkväll med Lotta har det inte blivit. Men vad gör väl det. Nu njuta någon timma till och sedan sängen för att tidigt imorgon bitti äta en god julfrukost.
Ha det gott och en RIKTIGT GOD JUL TILL DIG, MARCUS, MILO OCH MIMMI OCH NATURLIGTVIS ÄVEN "FARMOR".
Varma julkramar från Maggan1

Helene sa...

God Jul önskar jag dig och din fina familj! Skönt att ni är hemma nu. Jag sänder en tanke till alla som fortfarande är "på fel plats" pga trafikkaoset.

Kram på er!

Birgitta å Nyfikne Herrn sa...

EN RIKTIGT GOD JUL!
Kramar till hela familjen♥