söndag 26 augusti 2012

antimotion

Jag är ingen motionsmänniska. Finns få grejer som får mig att vilja slappa i soffan så mycket som andra människors motionerande, eller prat om detsamma. Känner mig nödgad att bringa lite balans i allas vår tillvaro, så jag sitter lite extra och länge när det vankats flås på annat håll.
Som nu.
Det har varit triathlon i stan och det är ju bra. Trevligt. För de som gillar sånt. Själv måste jag nu, för balansens skull, sitta ett par timmar och bara sitta.
Jag vet.
Tufft. Men någon måste ;-)


2 kommentarer:

Lina sa...

Jag blir sån när folk hurtskriver på facebook om hur sanbbt dom sprang 4 mil imorse (personligt rekord varenda gång), att dom gymmat i fem timmar eller bara ätit en kiwi på en vecka! Då slår slappheten till och soffan kallar!

Anonym sa...

Jag sällar mig till soffgänget! Har en närstående som gärna berättar om hur långt man kommer på en viss tid, gående eller springande. Så - ner i soffan och njut!
Kram Maggan1