söndag 26 augusti 2012

höstnäsa

Plaskar ikapp med vädret där ute. Jag är sjuk. Lagom till veckan då plugget börjar.
En resa till Italien hanns med i juli då alla i familjen utom jag åkte på halsfluss. Kan det vara min tur nu?
Nä det tror jag inte. Har inte riktigt tid med sånt, så jag hoppas verkligen jag har rätt i tron, men fasiken så halsen skriker.
Snorar gör jag alltså med. Som en liten valp. Det bara rinner. Blä.

Snart ska ett par barn läggas. Jag låter de springa av sig sista energin nu så sömnen smakar gott sen. Kvällsdans hoppar vi idag känner jag.
Serie A har kört i gång och Marcus Club Calcio med den. Kommer bli ensamma söndagar framöver. Tur jag storbilds TV.

Nu blir det till att torka av datorskärmen. Skvätt ner den rejält med ett gäng blöta nysningar under dess minuter.

Atjoo på er.

2 kommentarer:

Moa sa...

Krya på dig!

Anonym sa...

Hoppas du blivit kvitt snuvan och det halsonda nu. Det är ju ingen höjdare med vare sig snuva eller nysningar.
Kram till familjen från Maggan1