lördag 15 september 2012

(film)ris och ros idag




Hmmm.
Idag gillar jag Men in black 3.
Riktigt bra uppföljare.
Rolig, rapp, spännande och dramatisk. Heja rymdgubbar och Will Smith! Tommy lee Jones i all ära men här var han nedtonad till förmån för Josh Brolin som fick kliva fram och göra den grymtande gubben som ung. Mycket bra gjorde han honom, så jag är väldigt nöjd och fick mig häromdagen en mycket trivsam filmupplevelse med många skratt!
Visste ni att Mick Jagger är en alien? Nä just det.

Ledsnare är jag istället åt en annan rymdsaga.
Prometheus.
Hade väntat länge och även om förväntningarna sjunkit med medeltempen ute så blev upplevelsen ännu lägre.
Jag gjorde inte som många andra och jämförde med Alien. Inte mycket iaf. Men även utan jämförelse så haltar prometheus som en nittioåring med lårbensbrott. Karaktärerna känns inte trovärdiga, än mindre relationerna dem emellan.
Visst, det är en sci fi film och de bitarna funkar, det är snyggt och slutactionscenerna (piuh långt ord) är hyfsade och stundvis bra. Men klart man vill ha mer! Innan och under den snofsiga ytan ekar det tomt.
Noomi är bra och har en framträdande roll i men hon är egentligen bättre än så. Hennes figur har inte helt logiska infall som bara ökar på ekot.
Nä, synd, men detta var en grym besvikelse till film som inte fick mig engagerad alls.

Så. Vad ska jag se ikväll?


1 kommentar:

ingela sa...

Håller med om båda! :)

Tips: The Avengers.
Tips jag fått av andra: Extremt högt och otroligt nära och Vi måste prata om Kevin