måndag 25 januari 2010

ja må han leva

Är fortsatt frisk (ta i trä) men med en del känningar i magen, något som visserligen kan vara rena biverkningar av allt kräkande här omkring.
Pappa fyller år idag, men av självklara anledningar blev det inte mycket till firande. Hoppas han är bättre imorgon så vi kan fixa lite tårta och han åtminstone sitta ner ett tag framför.
Vi sjöng i alla fall Ja må han leva... och Milo blev helt till sig av lycka.
Tänk. Om en dryg vecka är det dags att sjunga för honom. Lilla, lilla killen. Ett helt år! Vad tiden går. Det var verkligen alldeles nyss han sparkade och buffade i magen och nu står han kaxigt med armarna uppsträckta och ropar -dän dän dän dän dää.

Nu ska jag sova. Hoppas på en bra natt. Förra var inte det så jag får väl tro på varannan.
God natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt du är frisk fortfarande, men positiva jag (och du) fortsätter tro att du slipper eländet!
Du får gratta din pappa i efterhand och kan riktigt "se" Milo framför mig i din beskrivning.
Oj, snart 1-årsdagen för lille killen! Vi har ju ett barn som är fött 4:e febr, i år är det en torsdag, mao fyller Milo ett år nästa fredag ju! Var ju nyss han föddes tycker jag!
Hoppas ni kan käka lite tårta i morgon och sen blir det ny tårta nästa vecka!
God natt-kramar från Maggan1