söndag 3 januari 2010

muumin på besök

Ännu en slappskön dag.
Jag är till sinnet lätt och glad, men min kropp mår bajs. Bitvis bokstavligen. Det är mycket för den nu, bland annat sätter sig stressen där som ett blött frimärke på i princip allt. Men så länge sinnet är lätt är jag alltså glad.
Idag var min mamma och pappa här en sväng och som alltid var det hur kul som helst. Inte jättelänge sen vi sågs men som det skulle pussas på lilla barnbarnet av saknad :-). Milo tycker det är härligt med pussar och blev väldigt glad han med av besöket och gladare ändå när han fick återse högen av julklappar (läs: leksaker) de hade med sig som vi lämnade kvar pga platsbrist. Bland annat fick han göra en premiärtur med sin alldeles egna gåvagn här hemma. Inte mycket som slår det. Sen skulle han ligga mot mormors bröst medan hon sjöng och tystnade hon ett tag, grymtade han till som i -mera. Underbara pojken min!
Nu sover han.
Jag har legat i semikoma och tittat på Lewis som inte orkade ses igår. Hyfsad var den. Men nu är det äntligen sängen som kallar. Det är som vanligt med lite motstridiga känslor jag kommer närma mig den. Hoppas sömnen hittar mig. Snabbt. Lite svårt har den haft med det på sistone. Jag verkar svårfunnen..
Läste ut min braa Anne Holt bok 1222 över havet (läs!) i Gävle och har börjat en annan av en annan som ännu inte känns nåt vidare. Men den ska få åtminstone 30 sidor till har jag tänkt innan jag antingen lägger åt sidan eller kör vidare.

Och så just det. Familylobbing.
Rösta på min Marcus i Guldskölden HÄR! Gört, gört bara gört.

God natt.

5 kommentarer:

Helene sa...

Så där, nu har jag röstat på Marcus. :-) Hoppas han vinner!

Anonym sa...

Har du liksam jag bajsproblems. Mitt stavas blod! USCH!

Anonym sa...

God Morgon Jonna! Hoppas du sovit gott. Jag etappsover på natten men har vant mig nu. Läst allsköns text hur man sover en hel natt men det funkar inte. Har blivit lättare somna om sen jag struntade i alla "experter". När jag hade det jobbigt en period sade en dam ta inte bekymnren med dig i sängen, nähä! Den enda tid på dygnet som jag hade tankeledigt /tid för egna tankar/det begriper de inte alla. Du har ju värk ont i kroppen / ryggen/ kan du inte få passning till Milo så du kan gå på sjukgymnastik, det fungerar ganska bra.Och gå ut med kompis på fik eller ta promenader det är tråkigt till att börja med gå promenader utan mål, men kom på att ha ett mål köp en tidning, bulle och ta med hem som belöning. Det fungerade. Vad bra att du har dina föräldrar de är guld värda! Hälsa dem det!
Tror att du grubblar över mycket förutom att du har värk , ger ju stress så ta tacksamt emot barnvakt. Hoppas du får ordning , så du vet vilket jobb du vill ha eller om du skall satsa på utbildning det avgör ju du. Till de som skriver om separat ekonomi, har jobbat med sådant och ibland är det väldigt lönsamt att ha det. I alla fall lönsamt så klaga inte på Jonna o Marcus om det då ni inget vet. Hoppas du får en fin dag, mildare ute nu. Katt återhämtar sig sakta efter nyårsnatten äter igen.
Lite sur på Marcus ett blogginlägg, men jag har röstat. Krama MILO lillego. Kramar

Anonym sa...

Hoppas du mår bättre snart. Jag läste också nyligen ut "1222 över havet". En klassisk deckare i modern tappning. Bra! Min faster fick den i julklapp. Hoppas hon läser den nu medan det är kallt och vintrigt ute.

Anonym sa...

Härligt med en slapp dag igår och att du käns lätt och glad till sinnet. Kroppeländet kan ju emellanåt må lite bajsigt och stresskänslor vill ibland göra sig påminda! Men glöm det här med jobb etc åtminstone till efter alla helger, det går ju ändå inte att göra något åt det såna här konstiga helgveckor vi har just nu.
Vad kul att mormor och morfar kom på snabbvisit! Förstår att ni uppskattar det!
Hoppas du kunde somna när du väl kom till sängen sedan.
Och på tal om lobbing - jag har röstat på Marcus!
Kram Maggan1