lördag 26 maj 2012

schlagerspektakel wohoo

Nu vankas "spännande" omröstning.
Den roliga schlagerfinalen förstördes ganska ordentligt av störiga nästan-grannar som valde att spela diverse svenskpop på högsta volym så knappt mina egna tankar hördes, vilket fick mig att koka och svära multipelt på finska. Kan vara att jag därför fortfarande är småsåld på makedonska kvinnan som skrek så effektfullt.
Mina favoriter är förutom Loreen som bör komma i top 5 men kan väldigt väl vinna:
•Italien (fast hon borde ha sjungit på italienska)
•Serbien (love allways!)
•Makedonien (som sagt, lite förbannad vilket kan ha påverkat omdömet)
•Tyskland (ja men vad söt, och så timberlandigt fin låt)
•Cypern (men gillade inte färgen på klänningen som sänkte det hela aningen)
Roliga bubblare är Ryssland (bullsugen blev jag) Moldavien (jaa vad snyggt och kul) och Estland (inte så rolig kanske men fin).

Nu ska vi se här.


2 kommentarer:

cissi sa...

Konstaterar att vi tycker lika, bra lista! :-)
Var den ende som gillade Tyskland av oss (förutom Daniel, men han är tysk och partisk ;-) kul att höra ngn annan oxå gillade den!!
Kram

Anonym sa...

Kul att Loreen vann, superlåt tycker jag.
//Maggan1