måndag 3 september 2007

besök hos kurator

kurator kurator i stolen där
säg vem av oss som knäppast i världen är?

Skönt ibland att få ordbajsa ut sina känslor och tankar, i en fullständigt osammanhängande följd och till svar få, upprepade gånger, ett bejakande och ickedömande "ja de ÄR jobbigt just nu Jonna". Ja det är det, kurator, mycket jobbigt just nu.
Men sen känns det bättre ett tag.
Min kurator är snäll. Jag vill helst hon ska fixa mig helt så jag trallande går därifrån för att aldrig återvända, men just nu räcker det att hon lyssnar och sedan pratar med läkarna och översätter delar av mitt ordbajsande till det det egentligen betyder, att jag vill ha vissa prover tagna, att jag vill ha en vårdplan skriven och att jag behöver vad det nu är jag tror att jag behöver. Och eftersom det är så svårt att prata med läkarna (varför ska det vara det?) så är det bra att ha en kurator som mellanhand tills man snart själv ska dit på riktigt och tiga.

1 kommentar:

Sandra sa...

Äntligen funkar det att länka på min sida. Har nu lagt till din blogg på mina "dagliga" Hoppas det är ok!! Läser ju din blogg dagligen :-) // Sandra