söndag 2 september 2007

guld till Tero Pitkämäki och Finland idag

Hip hip hurra! Jag är så glad!

Det har varit en lång helg som gått fort men bara blivit bättre. Smaken av guld är god och jag börjar äntligen kika upp ur grå töcknet och faktiskt se nåt också.
Bara tre dagar kvar nu tills vi ska till världens vackraste stad igen. Känns underbart och helt nödvändigt. Lite tvättning, strykning och packning bara, en tur till kuratorn och lite jobb som måste göras klart och sedan bär det iväg.

Glasen fylls på igen och jag greppar hoppstråt.
Tänk bra saker och bra saker händer.
Se på spjuttävlingen. Jag tänkte guld och guld blev det!

Det är en bra dag idag.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Heja Finland! Så härligt, behövligt och underbart skönt med en resa. Miljöombyten är kanon. Jag misstänker att du skall ner till vackra Venedig. Oj oj så mycket filmfolk du kan frotera dig med, njut!

Anonym sa...

Gläds med Finland efter att de svenska höjdhopparna skämt ut sig!!
Hoppas ni får härliga dagar i Italien så ska jag fortsätta min planering inför dagen B. 13 dagar kvar nu!

Anonym sa...

Oj vad mkt jag skulle kunna skriva! Har precis hittat din blogg och har läst varenda inlägg! Att människor som gått igenom så otroligt mycket sorg kan ge andra så fantastiskt mycket styrka är något jag aldrig kommer att kunna förstå! Hur går det med Ryan-biljetterna till London nu i september?
Såg en match mellan VF o Kärpät för ett par veckor sedan.. du vet nog redan vem som vann. Finland är OK, så länge de spelar så..
Jag lovar att fortsätta läsa din blogg och du är välkommen till min om du vill, den handlar om mig och mina "bebisar".
Stor och varm kram från en okänd vän!
/Anna

finnjonna sa...

tovan: Ja visst blir det venedig igen! Jag och massor av filmstjärnor!

anna: Lycka till med dagen B!

annapanna: Nej, vet inte hur det gick i matchen. Skäms aningen då stora delar av min släkt bor i Oulu och Kärpät är liksom en viktig del i deras liv.
Jag kommer in och kikar hos dig nu :-) Kram så länge från mig.

Anonym sa...

Du är så välkommen!

PS. Kärpät förlorade med 1 mål i straffar.. spännande match som innehöll det mesta.

Anonym sa...

Jag såg att det blev guld,även om det i svensk tv mesr bara passerade förbi...inte som när en viss person tog guld...
Men kul att även Finland fick ett guld...och Norge ett silver...och att norrmannen stod och hejade på Tero när han skulle kasta...
Får nog bli Venedig nästa år för oss med...kommer ihåg första gången jag var där...1982...mitt under fotbolls-VM...vilken känsla att uppleva Italiens seger på en bar med en massa italienare...en natt som aldrig tog slut...