söndag 16 september 2007

stjärnglans och lite diarré

Halva av den veckan vi var i Venedig var ju även världens filmstjärnor där på festival.
En kväll gick vi lite på jakt efter dom, eller jag åtminstone, tror inte Marcus eller pappa B var så intresserade egentligen men snällt hängde de på kartfascisten (som annars hela dagarna guidade de till en mängd olika svårfunna platser) på båtutflykt till Lido där festligheterna hölls.

Jag hade nånstans i mitt huvud hoppats få syn på Angelina J och Brad P, kanske få en glimt av Scarlett J och Keira K och möjligen en liten hägring av Johnny D, men inte. De höll sig alla envist borta ur min åsyn.
Den enda som kan med viss tvekan läggas till de kännigendas lista som vi träffade på vår utflykt var vår egen filmkrönikör Gunnar Rehlin. Inte direkt Angelina, men ändå. Han var faktiskt trevlig. Stod och pratade länge med oss. Kanske var han lite ensam där bland en massa som det heter branchfolk? Och vi såg nog trevliga ut där vi kom längs gatan, tripp trapp trull. Han gick sedan åt andra hållet och vi skulle nog ha följt efter för det enda som väntade där vi sedan hamnade var tomma röda mattor, en doft av försvunnen stjärnstoft, inga toaletter och magknip som senare resulterade i ett diarréanfall utan dess like som fick avsluta kvällens jakt.
Stjärnmötena uteblev och hägringarna bestod mest av toasynvillor tills en riktig hittades.
Men jag gjorde vad jag kunde och nu har jag åtminstone sett mattan vilken det har trampats på med läckra designerskor.
Och det är en matta mer än innan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jonna, vår egen underbara stjärna! Skönt att du är hemma. Vem bryr sig i filmstjärnor, dessa finns i mängd. Men en toa när man som bäst behöver den...tycks omöjligt, glad att du fann en! Kram och välkommen hem!

finnjonna sa...

Tack tovan! Skönt att vara hemma också faktiskt, hur underbart Venedig än är.

Anonym sa...

Attans att du inte ens fick en skymt av ngn glammig stjärna! Men som sagt, vem behöver dem?? Du har fullt av stjärnor i ditt liv ändå!

Vi åker till varmare breddgrader på onsdag. Kl 12 lyfter planet. Vill bara att min förkylning hinner ge med sig!

Hoppas ni får det bra i London! Nästa gång måste vi följa med (iaf jag ;-) kram på dig

Anonym sa...

Diarré kan lätt botas
klicka in på självlärd