onsdag 26 september 2007

men hemma bäst

För så är det. Älskar mitt hem just nu. Framförallt när en älskling gått omkring och småstädat här helgen jag var och såg storstaden.
Det är bra att jag är så förtjust i hemmet just nu för mitt hem kommer vara min borg och det enda jag upplever kommande dagarna. Ska göra ytterligare en laserkorrigering imorgon då synen gått tillbaka lite och det lämnar mig helt handikappad och i princip synlös i ett par dygn så jag kommer verkligen få vara hemma i sängen ett tag nu. Och som jag har längtat! Fast jag skulle gärna vara utan den jäkla smärtan som jag minns från sist. Aj aj aj aj var min förtvivlade melodi tills jag slocknade av tabletterna för att sedan vakna till ytterligare aj aj aj aj.
Smärtan i sig är egentligen inget problem för mig, såga mig lite i armen och jag biter finskt ihop med ett perkele som enda stöd, men när den, smärtan, sitter som en kniv eller två i ögonen, ja då är det nåt annat.
Då finns det inget stöd.
Bara aj aj aj aj.

Syns efter helgen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Usch det låter väldigt obehagligt! Hoppas att smärtan är mindre denna gången, du kanske härdas efter hand..?
Jasså han e så redig, Marcus? Vad roligt att komma hem till en fint hem! Lycka! Hälsa städtanten ;-)

Anonym sa...

Jag hoppas din syn blir riktigt skarp till på tisdag då avgörandet i dansen ska till. Bäst att ladda upp hela kvällen med glass, popcorn och dipp.
Heja Sabra! Eller Niel. Han är nog bland det sötaste jag sett... skulle vilja ha honom i min bokhylla. Där kan han sitta och dingla med benen och när jag ber honom så tar han ett par danssteg för mig...

Fia sa...

Ja du, ju närmare huvudet smärtan sitter desto ondare gör det. Tandvärk sägs ju vara något av det värsta man ju kan uppleva. Men dit hör nog även ögonvärk.
Lycka till!

Anonym sa...

Du vännen, jag har full empati för din ögonsmärta. Mitt har precis blivit bra efter den gröna starren.