tisdag 26 juli 2011

bedrägeri?!










Man är inte förvånad.
Egentligen.
Men jag vägrar vänja mig och acceptera.

Just i detta nu säljer SJ på sin hemsida tågbiljetter till ett tåg från Linköping till Stockholm som enligt samma hemsida några klick bort är inställt.
Får man göra så? Sälja något som inte finns?
Väl på stationen i startstaden skulle man säkert (om man hade tur) hitta en buss väntandes, men de säljer ju biljetter till ett tåg! Jag som köpare får t o m göra tillval i form av reserverad plats i endera klass, internet ombord eller inte. Detta på ett tåg som inte ska gå.
Ingen annan kan komma undan med sånt här. Jag till exempel kan inte annonsera ut en barnvagn och sen skicka en kundvagn till den betalande.
Me men, båda har ju hjul... 
Eller kan och kan, klart jag kan, men det blir följder. Jag skulle få betala. För man får inte luras, ljuga och sälja sånt som inte finns.
Trodde jag.

Finns det någon juridikkunnig som kan sätta dit skiten?

Morr.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, snälla juridikkunnig - sätt dit dem!! Återigen den lilla människan som måste kämpa mot det stora SJ-väldet! Grrrrrrr!!
Kram Louise

Helene sa...

Just när man trodde att SJ inte kunde sjunka lägre! Helt sanslöst!

Malin & Prinsessan sa...

Ja, du SJ slutar nog aldrig att förvåna ;)

Trubaduran sa...

Ja man undrar ju hur det är möjligt. Bloggade själv nyligen om SJ eftersom 3 olika personer eller sällskap jag känner drabbats på bara en vecka eller två. Det är fullständigt obegripligt hur man kan sköta en verksamhet så illa.

Trubaduran sa...

P.S. Jag länkade till ditt inlägg. Jag hoppas att det är okej. D.S

Anonym sa...

På SJ är allt möjligt! Även det som för oss vanliga är omöjligt.
Det finns inte mycket som fungerar där, vare sig direkttåg eller anslutningståg, toaletter, bistro, rullstolsliftar, information om varför tåget kryper fram i en hastighet av 10 km/h. Och när man sedan får veta att "vi får stanna här en stund på grund av akut personalbrist" (en stund förklaras inte) och tåget sedan efter 2 minuter börjar rulla igen - ja då undrar man varifrån man så akut fick tag i annan personal, OCH man undrar lite oroligt; Var det en konduktör eller lokföraren himself som det var akut brist på?
Om SJ kan åtminstone jag skriva en hel bokserie, men inte idag!
Att sälja biljetter till ett redan inställt tåg som i ditt fall här är ju en av de magstarkare varianterna på SJ:s policy!
//Maggan1