fredag 22 juli 2011

filmer och förväntan

Ikväll ska jag på bio och se bridesmaids och jag läste precis en recension i SvD vilken fick mig att redan nu att fnissa förtjust. Kan bli bra detta!
"Posterns rosa färger karaktärsmördas befriande genom hela filmen" skriver Jan, något jag gärna ställer mig bakom trots att jag rent generellt i de flesta fall är emot själva mördandet.
Det brukar vara det där rosa i "tjejfilmer" som i mitt tycke blir fel, men nu verkar ju denna bedömt efter en recension och några förhoppningar vara riktigt rolig över både färg och genusgränser, så skrattfest här kommer jag! Äntligen.

Igår såg vi fantastiska De Niro och Edward Norton i Stone. Dyster och långt ifrån ens ett snett leende, fast rakt igenom alltså vilka skådisar!


1 kommentar:

Arlene sa...

Jonna! Bridesmaid är verkligen en skrattfest. Jag brukar mest fnissa åt filmer och skämt och så. Men jag skratta verkligen högt åt den här filmen. Helt underbart rolig är den.