måndag 13 februari 2012

dödstrött

Tappade precis bort känseln i vänsterarm.
Huden värker men därinne är det helt tomt.
Hellre sover jag inte alls faktiskt än en knapp timme i taget, sammanlagt kanske ett par hela under en natt, för det här efteråt är pina. Och jag fattar inte.
Det har visserligen varit många liknande nätter under kort tid, fast det har det väl förut med? Förstår inte riktigt varför jag är så här over and out just nu, just idag.
Men det är jag. Behöver inte försöka förstå allt även om jag märkt att analysplugg tenderar att spetsa till just det där analyserandet av precis vad som i alla lägen, överallt.
Oh my.
Gräsligt är vad det är. Jag är verkligen bortdomnad ända in i själen.
Nu skulle kaffe intravenöst vara nåt.
Att barnen är hemma idag så här efter diarréerna, ja det piggar säkert upp lite senare, men just nu känns det mesta bara -hjälp mig!
Skönt dom leker så bra med varandra iaf, även om det stundvis låter som ett mindre MINkrig -det är MIN, MIN, MIN!!! så mamma kan tanka kaffe ett tag till.
Plugga?
Det går inte ju riktigt alls och jag funderar på hur det ska gå alls om det ska fortsätta så här med sjukdagar på sjukdagar.
Fast klart det går. Allt går. Men inte utan tre liter kaffe i kroppen först.
God morgon, ännu godare dag!






3 kommentarer:

MrsRos sa...

MIN-kriget pågår för fullt här också... Son snart 3 och dotter precis 1. Och så ibland så leker de så himla bra.

Vi har också haft så mycket sjukdagar årets första månader.

Jag tackar gudarna för kaffe.

God morgon!

Anonym sa...

Jag känner absolut igen känslan, har varit där själv. En sak är säker, det blir bättre. Igår sken solen dessutom med varma härliga strålar. I alla fall i Göteborg.;) // Eva

Anonym sa...

Hallå där! Hoppas dagen rättade upp sig lite från all trötthet i morse. Och det här med att plugga, det hinner du. Man kan bara inte hjälpa att både kräkisar och influensor dyker upp och speciellt när man har dagisbarn. Det hör liksom till, men det är ingen tröst när man är mitt uppe i det.
Men som sagt - plugga kan du säkerligen göra i morgon, då kan nog barnen vara på dagis.
Som sagt - hoppas du haft en godare dag än morgon.
Kram till dig och hela din fina familj från Maggan1

PS Jag har kravlat mig ur slafen även om det är på darriga ben.