torsdag 16 februari 2012

return of the plugghäst, gnägg

Jag har sånt flyt nu i plugget. Är verkligen på och det känns som att hjärnan funkar så som den ska och jag fattar allt och kan till och med återformulera det i både tal och skrift. Skulle kunna bli advokat eller läkare om detta kunde fortsätta. Ja eller inte.

Molnet just nu i mitt flyt är grupparbete.
Detta jädra påhitt. Trodde i min enfald att man slapp det när man läste på distans, men nej då. Grupper ska vi delas in i.
Egentligen rätt kul ju, tänkte jag efter mitt första morrande, alla är från samma stad och i lite träffar och diskussioner på stan -ja tack!
Men sen kom det fram att distans betyder just det och vi bor alla för närvarande i olika länder. Nåja. Kan bli bra ändå och det blir det säkert. Mycket trevliga och smarta verkar de andra (också) vara, så det ger sig nog.
Fast just nu när jag har flyt känns det tokfrustrerande när jag inget mer kan göra eftersom min del är klar och då det verkar vara en vanligt princip bland andra studerande (utan att säga att det är så mina medpluggare funkar!) att man gör inte idag det som kan göras dagen innan inlämning. Själv kör jag ju principen gör nu så slipper du sen, framförallt eftersom jag är ganska begränsad i tid och kan mest göra nu, dagtid. Inte sen lördag, söndag och uppgifterna ska alltid in på just söndagarna.
Men det blir nog bra till sist. Fortfarande är allt lite nytt och jag lär mig ännu hur saker och ting ska göras, till sist kanske jag fattar.
Nu bryta av skrivandet och se film. Ingår ju det med i detta :-)
Gnägg.

1 kommentar:

Anonym sa...

åh va "glad" jag blev av ditt inlägg. pluggar på distans, jobbar heltid och har småbarn. Hade liknande upplevelse vid grupparbete. Vissa gjorde inget annat än läste men hann ändå inte, de hade såååå mycket. Jobba extra en kväll då var hela veckan körd. Som föräldrer blir man effektiv och strukturerad. Lycka till ! Cissi