torsdag 9 februari 2012

pluggeri tra la laa

Inga fler magsjukeoffer i familjen, ej heller kräkningar sedan snart tre dagar. Det kom och gick kan man säga och Milo som drabbades verkar må mycket bra idag, ja redan igår så vi kan ju hoppas och tro att det kanske inte handlade om elake vinterkräkisen.
Barnen är dock hemma en dag till från förskolan och visst klättrar vi alla på väggarna men det får vara så för säkerhets skull.
Igår var Päivi och hälsade på och det var "jännää" tyckte Milo, Spännande. -Vill ha lite till Päivi, sa han när hon hade åkt hem, så vi hoppas på favorit i repris snart.
På em gick vi två en lång promenad runt långholmen och sedan till gamla stan för pizza och ett glas vin. Mycket gott och trevligt!
Visserligen gav mina ben upp sen och jag fick proppa i mig värktabletter för att alls fungera resten av kvällen.
Som vanligt med andra ord.
Jag tyckte synd om mig där ett tag, grät lite för att jag inte ens kan ta en promenad som vanligt folk och funderade på nödslakt som ett alternativ till annan framtid för en sekund, innan jag tog mig i kragen och ryckte upp kroppfan. Det är som det är, buhuu men what the perkele. Det finns annat i livet som är bra!

Nu försöker jag studera filmvetenskap. Skilnader på form och innehåll och vad är egentligen viktigast?
Filmens diegesis och mise-en-scene är begrepp som måste förstås och förklaras och också sättas i sitt sammanhang i kommande analyser.
Film är jännää! Och intressant! Svårt och utmanande men kul.
Har ett par apor som klättrar på mig just nu så svårt kanske är övergripande men imorgon blir det lättare.

Ha en trevlig dag!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att du kan tänka dig att svara på några pluggfrågor :o). Var pluggar du filmvetenskap på distans? Högskolan i Gävle? Tror att detta i nuläget är den enda högskola som har filmvetenskap på distans, och att övriga lärosäten med liknande kurser är universitet. Vilka moment innehåller kursen? Kan man göra samtliga delar på distans? Skulle du rekommendera den?

Hur som helst - lycka till med pluggandet från en nyfiken potentiell student!

Anonym sa...

Stackars er med all magsjuka,o lilla tjejen också. Vi har tappat räkningen på alla krämpor i vinter, fluor"fluensor" kallar vi dem, just nu tror jag ,peppar allt någorlunda. Filmvetenskap låter väldigt intressant , skriv vad du läser... Annars är jag ledsen lite över kära Grekland, som älskas här. Krama de små borde sova men nattugglor sover sent.. Så skönt på kvällen när allt är tyst.Klantig är jag men försöker att inte skramla då, . Solen har lett mot alla idag. anna