lördag 24 november 2007

julbord och hormoner

Två timmar till julbord. Mums!
Jag får tips av coachen därhemma om att inte äta för mycket under dagen så det får plats så mycket som möjligt och att börja med lite på tallriken, hellre hämta flera gånger och då bara hämta det man tycker bäst om. Han är lite av ett blygsamt bufféproffs min Marcus.
Tyvärr erbjöd jag mig igår i ett svagt ögonblick att vara chaufför så det blir must till skinkan för min del. Fast gott det med.
Efter julbord blir det bastu. Måste basta järnet nu när jag kan. Kommer dröja en hel månad till nästa chans.

Jag sov rätt bra inatt. Och är idag bara lite trött med ton av grinig. Tror inte nån annan märker. De där jobbiga hormontabletterna är slutätna och biverkningarna börjar sköljas av. Blir nog en bra vecka den som kommer. Vill tro det. Ska tänka positivt och hoppas på finaste julklappen.
"Det är hur du uppfattar och tänker om verkligheten, inte verkligheten i sig, som bestämmer ditt mående". Nja, varför inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas julbordet smakar och julmust är ju inte det sämsta!
Såg precis din kära Marcus på tv. Väldigt fint program.

Ha det bra