onsdag 28 november 2007

mitt-emellan-jobb-pladder

Det slank ner två goda glas vin igår. Får se hur och när det blir varm choklad. Suget kvarstår.
Vi har varit iväg en sväng med värsta hyrbilen idag. En sån man vinner på bingolotto. Lite skillnad att susa med den på motorvägen om man jämför med golfen och polosarna jag annars brukar burna med. Även om jag var föga imponerad av hur den var att styra och köra i övrigt (framförallt inne i staden) så var det en fröjd att färdas i, när man gjorde det snabbt. Och med den viktiga leveransen som jag var ansvarig för så skulle det gå just så. Snabbt.
Nu är allt levererat och klart och jag sitter och jobbar eftermiddag. Alla andra har gått hem. Känns väl bra. Men nedsläckningen har redan lite oroväckande börjat i mitt högkvarter. Orkar hålla lampor och tankar tända ett par timmar innan den ena efter den andra börjar slockna som i en förutsägbar rysare. Det är ännu inte läskigt på riktigt men snart kommer någon hoppa fram bakom ett hörn, jag bara vet det.
Måste jobba lite till nu medan ljus finns.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur går det med Mackans körkort?
Har han skaffat lemp så ni kan övningsköra nå´tt?
Skulle vara kul att följa eran väg från sj till independens! ;)