tisdag 13 november 2007

vargtimmar

Sängen gör ont i min rygg. Släpade mig upp ur den när hårbollarna började pipa.
De röda siffrorna på boxen visade 04:27 när jag jag lagt mig i soffan. Dante föddes och dog 04:20. Ser ofta nollfyratjugo nånting lysa mot mig när jag lägger mig där. En slump? Jag vet inte.
Jag blundade hårt och klappade katt med ena handen. Så trött. Nästa gång jag tittade var hon 04:49. En minut över 04:48 då de flesta självmorden tydligen sker. Jag hade klarat mig igen.
Blundade åter och tänkte inte titta förrän tidigast när klockan ringde, men snart lyste 05:10 mig rakt in i ögonen. Fan. Sedan gick det bättre och när 05:55 gick över i 05:56 var jag nästan i mål.
08:00 ringde klockan. Snoozade två gånger 10 minuter innan jag till sist gick upp.
Nu sitter jag här. Som en kvarleva från då. Så trött.



Idag ska vi köpa ny säng.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Shit vad jag känner igen mig...
Måste passa på att göra reklam för Tempur, dyra madrasser som fan med skitbra! Problemet är bara att man blir beroende av dom och har svårt att sova borta..

Anonym sa...

Kram till dig och lillgose sjuklingen.

Malin sa...

Modigt av dig att skriva så ärligt. /Malin

http://malinbh.blogspot.com/

Anonym sa...

Min mamma gick bort kl 1430 en januarieftermiddag för snart 7 år sedan. Under en lång tid vaknade jag alltid prick 02.30. Ofta ett snabbt och ångestladdat uppvaknande. Till slut blev jag inte förvånad när jag såg vad klockan var. Väldigt otäck att man kan vakna på exakt samma klockslag natt efter natt.

Tänker på dig.

Anonym sa...

Jag tror att det betyder att han är där då, att det är hans sätt att visa det.
kram*