tisdag 24 mars 2009

att gå rakt

Gjorde det idag. Gick rakt i en halvtimme. Aj, aj vad ont det gjorde, men fint att kunna andas så. Lungorna mår klart bättre av stolt hållning. Knepigt att något så naturligt som att gå helt upprätt blivit till en handling som utförs (under begränsad tid) bara om jag verkligen anstränger mig.
Var alltså en sväng på stan där jag förutom att gå rakt lyckligt leende köpte två små, fast lite större, plagg till min älskling. Vi är redan på storlek 56. Otroligt.

Jag och Milo (idag heter han så) planerar en liten tripp till mormor och morfar. Känns spännande och lite läskigt, men vad kul att få komma iväg lite! Har en liten längtan ut och bort mest hela tiden just nu. Tror jag på sätt och vis gjorde mitt i lägenheten i höstas, så nu vill jag känna på annat, annanstans. Helst hade jag sett att hela familjen kunde åka, men Marcus måste jobba så det får blir det näst bästa, jag och minikillen. Får se om det blir med bil eller tåg. Det senare känns dock oändligt mycket mer komplicerat med tanke på hur mycket grejer vi hade med oss bara till Stockholm, så bil lockar mer.
Ja ja, vi får la se.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ooo när kommer ni norröver??? Vad roligt :-) Längtar efter er! kram //Cissi

Anonym sa...

Känner igen det där..man är lite less på att gå hemma o behöver lite annan miljö-
Själv så ammar jag o min kära dotter vägrar o ta flaska..har prövat ngra ggr bara för att känna att jag KAN åka iväg o få lite tid för mig själv utan att känna mig stressad,,men nu vill inte hon:( mysigt o amma men man är ju en mjölkcentral som måste ha öppettider dygnet runt;)
Nu blev det lite mycket om amningen ,,hahaha,,det jag skulle skriva var ju om din resa..iväg från ditt hem,,,det är nervöst första gången me dom små helt själv..men ack så härligt när man väl gjort det..det lossnar på ngt vis..man får blodad tand hihi,,
kram på er,,han är så söt lilla milo o va söta ni var på tv:n,,kanonbra,,du verkad avslappnad så:)

Anonym sa...

Vart ska ni åka? Ni är välkomna till Göteborg också! :-)))

Anonym sa...

Tänk på att mormor har tvättmaskin...

Anonym sa...

Visst är det svårt det där med hållningen. Min son är dryga året och jag har precis börjat med Pilates för att räta ut min kutiga rygg som blivit sådan av uttänjda magmuskler och bäbisbärande. Pilates är otroligt bra och finns på youtube :)