tisdag 2 augusti 2011

så mycket bättre




Att det ska till ett skott i ryggen och låsning i revbenen för att jag ska ta mig en tolvtimmars horisontal vila. Fast nu när jag fick det och mår så mycket bättre direkt var det nästan värt det.
Nästan.
Ryggen måste vila ytterligare och ska så få göra. Dessutom ska den vårdas och göras starkare. Jag är inte jättegammal så ryggskott vartannat år i tio känns ett par för mycket helt enkelt.
Nu ska jag fortsätta gosa med Mimmi som varit väldigt mammig just då mamma inte riktigt kunnat mamma.

4 kommentarer:

Mammashjärtan sa...

Vad skönt att det redan känns något bättre med ryggen!

Anonym sa...

Hej! Du ser pigg , snygg ut och det är bra! Och lilla tjejen vänjer sig nog. Har bestämt att nu skall tränas igen men inte så mycket , så en belastningsskada Knäet du vet. Tror bergis på att man känner själv var gränsen går , man känner sin kropp bäst. Träffade faktiskt en äldre sjukgymnast ett par år sen och han sa ,säg ifrån! Han hade stor rutin på rygg/ledsskador. Kunde ha pussat karln men det var inte lämpligt s.a.s hm. Ibland blir jag så förb. när folk skall jämföra
vem som har mest ont , p g a ålder , . Den piggaste jag känner är över 70 inte en förslitning. Numera lyssnar jag enbart till de riktigt kunniga, en läkare ortoped o en sjukgymnast att jag inte alltid gör som de säger får jag skylla mig själv. Sköt om dig nu till glasskiosken . Och biblioteket. Krama Milo också. u

Anonym sa...

Så skönt att du mår bättre! Själv har jag bara haft lite ont i ryggen någon enstaka gång och bara det var ju en plåga - så vad ska då inte ryggskott vara! Du är så fin med dina barn tycker jag. Tänker tillbaka på de egna åren med småbarn... Det var de allra bästa åren i mitt liv. De gick så fort bara, det förstår man nu efteråt mest. Inget fel på livet sen heller, men ingenting slår småbarnstiden. Fast trött var man många gånger... Kram från en annan mamma!

Anonym sa...

Gulliga är nu ni .. Ortopeden kollade "tant " idag , ledbandet, kväet, igen En baggis,i det stora hela, menisken , hade varit suck!!!! men himmel vad ,man får vänta.Men i o för sig en hel chokladask liten var ju gott . Hoppas du mår bättre, man skall visst cykla mycket om man har tendens till ryggskott det skall stärka hela kroppen, just nu ger vi oss inte på sånt nej.Ibland blir jag lite halvsur för jag vill träna som min kropp känner annars blir det fel , och jag gör det men nu var det ett felsteg. (övertränad men det syns inte"!ha ha ha )Har gått mil efter mil .Tycker om att gå. Se nu fram emot bröllopet och flytten till Stockholm . Du har väl också buntvis med sjukgymnastikprogram? Det jag fick idag skall följas sen , han var så trevlig. Kroppen behöver ju balans alltså skelettet , men de kan inte bota att ett ben är lite längre än det andra så sådär får man hålla på själv. Måste bara lära mig ta det lugnt. Krama de små gulliga ulla.