måndag 1 augusti 2011

finnjonna till nödslakt




I väntan på transport.

Mycket eländig låg jag i morse på mammas och pappas köksgolv. Längre kom jag inte. Inte ens dit, hade det inte varit för pappas starka armar. Fast därifrån var det definitivt stop.
Min rygg sa plötsligt pang och andningen upphörde.
Så här en stund efter tur till sjukan kan jag andas utan smärta och tom gå tack vare medicin. Ryggskott och låsning i bröstkorg konstaterad. Jihaa och hurra, bra med gammal goding även om skott i just korgen aldrig testats förr, för ett tag trodde jag någon kommit för att hämta mig hem.
Hem till Norrköping kom vi hursom inte idag, så som det var tänkt. Päivi och Jesper fick åka själva och Marcus kom hit för att senare en annan dag ta oss dit när väl detta ryggfanskap ger lite mer med sig.
Blä för ont.
Men snart går det över.
Säger vi.

9 kommentarer:

Moa sa...

Men stackars dig! Hoppas ryggen blir bra igen snabbt. Kram

Anonym sa...

Ryggskott är inget kul! Fick ett sådant 3dagar efter insättning av embryo i vår senaste IVFrunda. "Inga mediciner starkare än Alvedon eller Panodil" löd läkarens ord. "Aj" sa jag, typ...
Krya på dig!
//Lina

Tantbrun sa...

Men stackare hoppas det blir bättre snart...

Anonym sa...

Huva så läskigt :-( Var rädd om dig och krya på dig. Stora och många cybertkramar. Hälsningar Gråa musen

Helene sa...

Usch vad eländigt! Stackars dig! Hoppas det blir bättre snart!

Anonym sa...

Stackare! Fy fabian för sådan värk. Bastu är bra för spända muskler o leder o mycket annat. Det blir säkert bättre. Det måste bara det helt enkelt.
Bamsekram Louise

Anonym sa...

Vilket jäkla skit! Hoppas det blivit bättre nu så här på kvällskvisten. Nån skrev om bastu, jag tror det är att testa det för värme på onda muskler och leder sägs nu vara bra!
Krya på dig!
Kram Maggan1

enannanhelena sa...

Hi, hi, sorry Jonna, jag kan inte låta bli att fnissa lite ändå... för som den - ut i fingerspetsarna - (eller ska vi kanske säga ryggslutet;) bloggare du är så har du sinnesnärvaro nog att ta kort, när du ligger ner på köksgolvet?!!? Erkänn att det är lite komiskt?

Nu har jag varit nog elak, så nu vill jag avsluta med min rätta natur... snäll, som en liten karamell, nåja. Krya på dig kära Jonna och tack för att du bjuder på dig, i alla möjliga OCH omöjliga situationer!

/helena

Anonym sa...

Stackars dig , har haft det men nu "bara" ett högerknä som låste sig krasch,f-n , för en vecka sen, på med is, bandage, inga sovnätter , piller, j--kla halta "tant" Men idag hurra vände det kan stödja på foten , men vet sen tidigare att det tar ca 6 veckor minst , så här blir ingen dans .ha ha .. Hoppas att du nu får all hjälp du kan få jag låtsas att jag är fotbollsspelare typ Zlatan, ( ironiskt skratt). Stackars dig lyft inte den lilla låt Marcus göra jobbet eller nån annan och jag ger sjutton i dammråttorna . Sköt nu om dig o krama barnen