tisdag 15 mars 2011

lunch på Navona

Tittut med Milo innan maten kom.
Varmt.
Det var tänkt som en lugn sollunch ute med sovande barn, men båda vaknade så fort vi hade satt oss ner. Det gick ju bra ändå, blev inte lugnt direkt men trevligt och lite skojigt och aningen svettigt när inte Milo längre ville sitta still.
Piazza Navona är ett bra torg att hänga på med tvååringar eftersom det knappt är några bilar i närheten men desto mer konstnärer med sina alster och clowner och andra typer som skojar till det och sånt är kul att titta på när man inte orkar springa mer.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Milo är skön och danssnutten gjorde min kväll:) Avundsjuk att jag har meterhöga snödrivor och ni får vara där. Napp har man väl ett bra tag? I Falun finns ett "tutteträd". En björk som ser ut som en julgran av alla färggranna nappar. En kul grej som blir en högtidlig ceremoni.
/V

Anonym sa...

Åh, nu blir jag nostalgisk...:) Jag tror att Piazza Navona var "samlingsplatsen" för min gymnasieklass när vi var på skolresa i 3:an. Det var nästan 20 år sedan men jag minns tydligt dofterna, värmen och känslan av att vara innesluten i något nästan organiskt, trots all sten.:) Rom gjorde mig glad när jag varit väldigt ledsen väldigt länge. Kommer alltid att vara ett kärt minne.
Härligt för er att vara där! Njuuuut!:D
kram/Mia i Norrköping

Nina sa...

Där var även vi både igår och i förrgår :) Rom har varit helt underbart.

Bry dig inte om vad andra ska ha för åsikter om napp hit eller dit, du känner dina barn bäst själv och vet vad dom behöver.

Anonym sa...

Åh vad mysigt ni verkar ha det! Härligt! Och Rom får även besök av mig, redan i sommar :)

Ha det nu riktigt underbart alla fyra - kram

Birgitta å Nyfikne Herrn sa...

Det ligger inte i min natur, att vara avundsjuk, men det är inte utan, att jag är det nu! Att få sitta ute och äta lunch! Milo har mycket spring i benen och mycket nytt att upptäcka, härligt!
Kramar♥

Anita sa...

Hej! Jag hade inte läst de idiotiska kommentarerna förrän i dag. Jag blir så arg så jag blir nästintill skakis. Nu är den SVENSKA AVUNDSJUKAN framme igen.
Idioterna kan låta bli din blogg. Försök att inte ta åt dig. Önskar er allt gott och välkomna hem igen.

Anonym sa...

Hej. Jag vill också till Italien. Älskar maten och människorna där. Fantastisk pizza och en äkta carbonara.. Dessutom att få en försmak av våren. Den vill inte riktigt komma hit än. Håller med de flesta här angående nappanvändande. Han är ju bara två år. Min äldsta slutade inte förrän han var 4-5 år.
Han är en helt normal 19-åring idag:))
Ha det så skönt/Carina

Milla sa...

Piazza Navona gillade jag massor när jag var där! Kommer dock inte ihåg vad stället hette som vi åt på.. Men det var iaf en härlig upplevelse :)

Anonym sa...

Åh vad jag längtar till solsken, värme och uteserveringar att äta lunch på! Är fortfarande avundsjuk. I morgon ska det bli snöslask hos oss har SMHI utlovat. Man kan hålla sig för skratt, om man säger så!
Kram Maggan1

Nina sa...

Undrar om inte vi gick om varandra här... Vi hade nämligen besökt Vatikanen och ville besöka Pantheon ännu en gång, där vi trivdes så bra, och vi dividerade lite om vi även skulle besöka Navona men valde att gå förbi :)