torsdag 3 mars 2011

veckovild

Måste flera gånger om dagen fråga vilken dag det är, för redan nu är jag förlorad i tiden.
Idag är det torsdag. Tror jag. Och första helgen helgen närmar sig.
Milo leker med sina nya leksaksverktyg och Mimmi sover. Marcus är på date. Tror han skulle träffa Pantheon.
Det har regnat lite väl mycket men i förmiddags fick vi sol så jag hoppas den nu hittar hit åter. Jag har en dum förkylning som retar luftrören och jag tror sol och värme är medicin jag behöver. Så vi hoppas. Fast som sagt -regn här är inte lika med regn hemma.
Jag ska försöka ladda upp bilder med snart. Internetuppkopplingen är tyvärr inte den snabbaste i världshistorien så det kan bli om ett tag eller flera.
Nu ska vi kolla på Rais barnkanal. Samma tecknat som på SVT men på italienska. Milo bryr sig inte.
Kram.

6 kommentarer:

Anna-K sa...

Det låter skönt även om det regnar. Avkoppling o förhoppningsvis bättre väder framöver - med sol o kanske lite bad i poolen. Ska själv åka till Rom under maj månad.Det ser jag fram emot.Hoppas din hosta försvinner - o du kan njuta livets härliga dagar. Här är nog vintern slut snart - det börjar visa + på termometern.Ha det gott!

Anonym sa...

Jag brukar minska bild storleken när jag är utomlands annars tar det ju som sagt sin lilla xtrea tid:)
Tina

Nina sa...

Hoppas det slutar regna snart och att solen kikar fram.

Anonym sa...

Tack för att du låter oss få lite uppdatering om hur ni har det . Lite vårregn i Rom är förmodligen inte samma sak som när det regnar "småspik" här hemma. Idag har vi i och för sig haft en fin vårdag med solsken och lite tö, någrea plusgrader. Så det får man tacka för.
Synd att du är lite förkyld, men den försvinner nog i takt med att solen värmer er.
Ser fram mot lite bilder så småningom, men det tar den tid det tar och du tar det när du har den tiden.
Ha det fortsatt gott och kram till er allihop från Maggan1

Anonym sa...

Oj,tyckts ha missat en hel del ? Så nu är ni i Rom ? Härlig stad och njut ALLT vad du kan.Fint med familjesemester men försök att finna tid då du ENSAM upplever Rom.

Anonym sa...

Jag menade med mitt förra inlägg att vart fasen resan än går så är det ju vardagsliv med ungarna,blöjor,spy och vaken-nätter var fasen du än reser. Men försök att få egentid. Kijan