måndag 10 december 2007

arbetsförmedlingen jagar finnjonna

Skulle sova länge idag. Var det tänkt. Hade ju ett sent möte igår på jobbet och ska idag vara där rätt sent också, så jag behöver mina timmar. Framförallt eftersom de mellan 4-6 fortfarande inte sovs.
Min kära handledare på AF är tydligen av en helt annan uppfattning. Tidigt på morgonen ska det ringas och hetsas. Eftersom jag är lite skadad så svarar jag ju aldrig i telefonen om jag inte vet vem som ringer, men likväl vaknar jag av den. Min handledare hade fått mitt mail i vilket jag ännu en gång svarar på frågorna som han redan vet svaret på och som i all sin enkelhet stod att läsa i min sökandeprofil han tillsammans med frågorna skickade mig förra veckan. Men han är inte nöjd. Jag måste svara på dessa (som till 80 % består av frågor om mitt namn, min mail, mitt telefon- och personnummer) på bifogade frågeformulär som han säkert har snickrat på i månader. Det är så löjligt! Och ett sånt otroligt slösande på träden. Jag har tappat räkningen på alla blanketter jag fått och fyllt i och skickat tillbaka denna min korta men intensiva arbetslösa tid och nu tänkte jag vara smidig och upprepa mig snällt på mail, men nej, det ska göras på papper. Grejen är att pappret inte existerar längre hos mig. Det är sånt som händer i stressade stunder -jag slänger saker. Fast innan hade jag ju svarat honom på mail. Men det gills nu alltså inte, så jag måste be att få nytt frågeformulär skickat till mig, skriva i och sedan skicka tillbaka. Allt för att han ska uppdatera mina uppgifter i sin dator -MEN DET FINNS JU INGET ATT UPPDATERA! Arggh!
Jag fattar inte varför alla dessa resurser läggs på mig. Finns det inte mängder av människor som är helt arbetslösa och verkligen behöver denna "hjälp"? Ändå väljer de att lägga ner allt sitt krut på att jag ska hitta ett nytt arbete på heltid när jag redan har ett jobb att gå till 32 av 40 timmar.
Lycka till!
Jag som är varje arbetsgivares dröm. Inte.

Inga kommentarer: