fredag 21 december 2007

jullov

Första lediga dagen idag. Är det nu man egentligen ska baka och klä gran? Jag önskar så jag kände lite lust. Det är en sorg i sig att ha tappat den. Det var ju så kul med jul förut.
Kanske lika bra att den är borta. Har varken tid eller ork att känna så mycket glädje och förväntan just nu. Måste söka jobb, jobb, jobb och göra rätt för mig och det tar min energi.
Skit är det att jag inte kan sova längre heller. Sedan i söndags går det bara inte. Har ju ingen läkare just nu så några nya tabletter finns inte att få. Bara elände.
Fast ändå inte. Jag har under en tid känt mig lite charmigt småarg mest hela tiden och det är rätt skoj. Känns som om det är den där populära droppen som till sist får bägaren att rinna över som är på gång. Jag väntar lite nervöst på vad som komma skall. Jag, finnjonna, är en tickande bomb! En väldigt trött sådan, men ändå en bomb. Och det är faktiskt riktigt roligt. Jag blir ju aldrig arg. Men nu bubblar och pulserar det. Vet inte om det är så lämpligt att ge sig ut på stan och trängas bland alla idioter (titta, alla idioter, hi hi) i det här tillståndet men ut dit ska jag! Beväpnad med ilsken blick och finska svordomar. Så passa er.
Fast först ska jag på terapi.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men lilla bejby... jag förstår mycket väl din frustration över situationen.
Gör inget överilat och ogenomtänkt i affekt bara, rådgör med Marcus, han e klok. Jag kan skicka upp en julklapp med några små vita avlånga om du vill?
Kram och julefrid.

//Mackan F

Anonym sa...

Tänk lite på de i Afrika. De har knappt mat.

finnjonna sa...

furan: jag gör aldrig nåt överilat... julefrid till dig med!

anonym: Testa det du med!
Försöker du vara spydig och få mig arg eller ledsen misslyckas du grundligt. God jul!