söndag 30 december 2007

klappjakt

Såklart blev det till att i sista sekunden ge sig ut igen. Hade ju alla mellandagarna på oss att fixa klart klapparna till andra halvan av familjen som vi ska fira nyår och lite jul i efterskott med, men inget blev gjort och jag måste ut på jakt idag. Vissa saker är klara sedan länge men andra inte riktigt så.
Imorgon är alltså sista dagen på det här året. Ett år som gått skrämmande fort och på många sätt varit rätt onödigt om man frågar mig, även om min terapeut är av en helt annan mening och kanske egentligen jag också om man frågar en annan dag. Det är väl snarare så att jag hade så mycket hopp till 2007 eftersom 2006 blev en katastrof och inget av det jag hoppades hände så... ja... onödigt är ordet som dyker upp när året ska summeras. Lite läskigt faktiskt med onödiga år när man passerat 30. Har väl inte direkt råd med sådana längre, om någonsin och inser just i detta nu att inställningen måste ändras.
Nästa år är mitt år och ska bli så nödigt det bara kan.
Punkt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja vissa år är bättre och vissa sämre...vi hoppas väl lite till mans att 2008 blir det bästa hittills...
Önskar dej och Marcus Gott nytt år så länge...så möts vi här i bloggvärlden efter nyår igen...