fredag 7 december 2007

idolfinal

Då så. Sjunget och klart.
Vinnarlåten lät bajs och stank detsamma så jag hoppas Marie vinner. Kvinnan sjunger ju helt klart som en gudinna om man nu gillar sånt (själv är jag sucker för raspig röst och falska toner) och var den som nästan lyckades lura mig att det var nåt att lyssna på, fast samtidigt inte alls.
Amanda är för bra för Idol. Det har hon hela tiden varit. Hon är stjärnan och kommer gå så mycket längre utan titeln och risiga singeln i bagaget. Men jag önskar dom båda allt gott! Två otroligt begåvade och duktiga kvinnor som vi andra ska vara stolta över. Oavsett vad vi tycker om programmet eller den typen av tv.
Har aningen pinsamt varit helt såld på idol senaste fredagarna. Från början kollade jag ibland för det fanns inget annat att göra, radioänka som jag är dessa kvällar. Men på sista tiden har jag slaviskt bänkat mig med katterna på första soffraden, ignorerat telefonsignalen och bara gått på toa i pausen. Masspsykos säger min älskling och har såklart helt rätt, fast jäklar vad spännande det är med psykos!
Nästa fredag kommer jag sitta på samma plats och gapa mot tom tv-skärm. Inte fatta vad som slog mig typ. Och samtidigt sucka av lättnad.

Inga kommentarer: