lördag 28 juli 2007

en ny stjärna har tänts i himlen

En liten flicka finns inte mer.
Hon sveptes bort av änglar för några dagar sedan.
Hon var en tapper tjej, så älskad!
Den lilla flickan togs emot i tryggheten bland molnen av lillebror som redan fanns där.
Tillsammans tittar de ner på mamma och viskar tröst genom luften.
Men mamma hör inte, inte än.

Efter en tid kommer mamma åter kunna känna solens värme och den goda smaken vatten.
Hon kommer se den vackraste blomman och minnas den leende lilla tappra flickan, den här gången utan att fälla tårar och hon hör -

Den starkaste lysande stjärnan har tänts i himlen.
Men ett litet liv på jorden har för alltid slocknat.
Vila i frid söta lilla du.


Jag "träffade" den lilla flickans mamma på nätet då vi båda sörjde våra små som aldrig fick bli. Hon har gått igenom så mycket men alltid modigt vaknat imorgon och med ett leende stöttat andra.
Och nu har hon förlorat sin dotter på 2,5 år efter en kort tids sjukdom.
Det är så fel, så fel, så fel. Den grymhet och orättvisa som utspelas är bara för mycket.

Alla mina tankar går till familjen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fint inlägg. Alla tankar, all värme och all innerlighet går till de drabbade./M

Anonym sa...

Det kniper till i hjärtat varje gång man hör att ännu ett litet barn har gjort änglaskaran större. Alla tankar till familjen.

Anonym sa...

Nej, jag förstår inte, kan inte och vill inte! Så vackert skrivet. Jag kan bara tännda ett ljus, ett till...

Anonym sa...

Hittar inga ord att beskriva det jag känner när jag läser, men jag ska krama mina pojkar extra länge i dag!
Alla tankar går till familjen.
//Magdalena

Kent Filppu sa...

Fy fan vad grymt. Det värsta som finns måste vara att begrava sina barn. Hoppas att jag aldrig behöver göra det.