fredag 13 juli 2007

för vår framtid

Nu är behållaren och tillhörande 200 stinkade men säkert jättenyttiga bioplastpåsarna hämtade.
Källsortering, here I come!

Helt ärligt så känns det så in i perkele segt att trava runt kvarteret och ner i livsfarliga källarhålan varje gång påsen e full eller börjar lukta, men själva sortering tycker jag ska bli nästan lite spännande att syssla med. Kan ju inte vara så svårt. Slänga bananskalet i bioplastpåsen istället för den vanliga och vips så har jag gjort miljön gladare! Inte för att jag helt fattar hur hanteringen av skalet går till i förlängningen eller på vilket sätt det får miljön att dra på smilbanden, men vännerna på Ståhl och en hel drös av folk som uppenbarligen fattar mer än jag och har kommit längre i sin glädjespridning säger att så ÄR fallet.
Så från och med idag slänger jag gammal mat i gröna plastbunken och ler ikapp med miljön och vår framtid!

Inga kommentarer: