måndag 23 maj 2011

kan man lita på kvällstidningarna?

Det sista jag läser på nätet för den här kvällen, när jag en snabbis surfar in och ut på bloggportalen, är att jorden inte gått under.
Det är ju trevligt tänker jag. Hurra och volter och allt det där. Men sen kommer funderingen om hur trovärdig en sån nyhet egentligen är.
Kan jag lita på Aftonbladet?

JUST NU: Jorden har inte gått under.

Helt ärligt så missade jag förspelet och då ter sig en rubrik som den ovan lite lustig i mina ögon. Men det var säkert rubriker i elefantstorlek som varnande om Armageddon som tydligen skulle ha ägt rum igår, men som alltså låter vänta på sig.
Om vi nu ska tro tidningarna.
Är fortfarande lite osäker.
Fast om det nu stämmer, det som står, att jorden fortfarande är här och vi likaså på den, är det ju tröstande för den som tvivlar på sin existens och tror sig befinna mitt i ett ingenting av slut att se och läsa Aftonbladets nyhet -Vi gick inte under!

Jag är febrig och rätt eländig JUST NU och barnen vaknar hela tiden i slalom (Mimmi har börjat hosta och snora -ta i trä) så jag väntar tills imorgon med att kommentera nyheten ytterligare.
Hoppas dock det stämmer för alternativet känns ju rätt mycket mer eländigt.

God natt och hörs imorgon. Hoppas jag :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan inte lita på kvällstidningarna. Jorden har INTE gått under!
Däremot hoppas jag din feber etc försvunnit. Sånt klarar vi oss utan.
Kram Maggan1

Helene sa...

Jorden går visst under i höst i stället, för gubben hade räknat fel...