lördag 23 februari 2008

konsum forts.

Så har man satsat pengar på svindleri igen.
Varje gång synar jag bland påläggen för att hitta bluffen innan den hittar mig. Har satt i system att jag varje gång på konsum ska handla något som skyltas med gammal skylt för att sedan ställa till en mindre scen vid kassan.
Idag köpte jag scans skivade skinka. Gourmet. Enligt stora fina skylten skulle den kosta 19:90 men bara till 17 februari kunde man läsa på snedden. Nu när jag vet var och hur läsa. Ingen normalt funtad handlande människa gör det.
Det värsta med dagens läcköskinka var att den inte alls var utskyltad när erbjudandet väl gällde, dvs förra veckan. Helt andra varor låg där och lurades i söndags. Alltså har konsum hängt upp skylten och lagt i skinkan efter att erbjudandet och löftet gått ut. Detta var mitt bevis. Nu ska jag fundera på vad och hur jag ska göra. Jag kan inte göra inget. Blir så arg att hela min tillvaro förstörs. Samtidigt är jag ett litet fegt kräk som inte vågar gå och prata med dom på riktigt utan bara gör små scener inför kassapersonen. Och jo jag fick skinkfan för 19:90 även om han först ville ha 25:00 för den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nåt för Ascberg kanske, först ICA och nu det här liksom?:-)
Förstår att du är frustrerad då t.o.m jag blir det som bara får eländet serverat här på din blogg. Jag funderar på allvar på att ta mig en sväng förbi där i veckan,men måste till mitt fösvar säga jag kommer vara i krokarna!
:-)
//Elvina

Anonym sa...

Vi får nog starta en gerillarörelse mot det här Jonna...var ner på stan till tandläkaren idag och då tog jag Konsum på stan för att köpa bröd och yoghurt..
Skogaholms delikatessrost...19.90...röd lapp på brödhyllan...
Skulle bli knappt femtiolappen totalt räknade jag ut...
Kassörskan slår in och vill ha...57.50!!!!!!!!!!!
Kan inte stämma sa jag och talade om priserna för henne...
Nej brödet kostar 27.90...varvid jag förklarade läget för henne...
Telefonen lyftes och nu skulle det kontrolleras...medan kön växte och jag log inombords och skickade tankar till dej*ler*
Vet inte riktigt vad de kom fram till men hon frågade mej om priset efteråt...och jag gick segrande därifrån...
Nu är det du och jag mot om inte världen så dock livsmedelsaffärerna...men vi får värva fler och ställa till med problem för hela landets kassörskor tycker jag...
Kram...och lycka till nästa gång du handlar*ler*