måndag 4 februari 2008

middagstips från igår

Indiska kycklinggrytan blev en succé! "Fyra stjärnor" sa Marcus uppriktigt. Jag hade nog klämt till med en halv till.
Och så här enkel var den att tillaga:
*Blanda kycklingbitar i en stek- eller traktörpanna med en garam masala eller annan kryddblandning från affären (visst fuskar jag).
*I häller du vatten och yougurt (turkisk kör jag med) och om du vill någon grönsak. Själv hade jag lite fryst broccoli som åkte i.
*Fullkornsriset, i det här fallet, kokas med en lika köpt indisk riskryddsblandning (älskar det där små påsarna!) och vips har riset blivit till mer än bara ris.
*Som gegga till papadumbrödet har jag blandat åter den turkiska yougurten och en raitamix (påse igen) och så lite annan kryddmix med mynta och persilja som jag hittade i skåpet.
*De mörka små bollarna är linser som jag värmt och blandat med chili och lite andra kryddor från hyllan (helt manuellt denna gången).
Hoppas det smakar!

Inga kommentarer: