onsdag 20 februari 2008

vill bli med bebis

Gud så jag vill bli med min bebis. Ska det vara så svårt?
I ett av scrubsavsnitten var dom alla med bebisar och det föddes en sötnos och allt var bra. Precis allt var så bra då. För när en bebis föds så kan ju inget vara fel eller dåligt eller ont, utan bara BRA och GOTT. Ja så länge barnet lever då... och det gör ju alla andras. Nästan.
Varför kan inte jag få bli med en liten en? En liten som levande kunde komma till mig om åtta-nio månader? Jag är en snäll flicka. Äter mina morötter och vitaminer, värnar om medmänniskorna och miljön, försöker jobba på, hjälpa andra, ha kul själv.
Jag klappar mina älskade katter och viskar trygghet i deras lurviga öron.
Mamma älskar er, viskar jag men får inget svar.
Jag är en mamma utan barn.
Gud så jag vill bli med min bebis nu!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jonna

Jag känner din längtan, vet att inga ord kan lösa eller förlösa... vet att du är sedd och att dina ord är hörda.

Anna, med samma längtan som du

Anonym sa...

och vad jag önskar att din önskan slog in NU!

Unknown sa...

Jag hoppas verkligen att du får uppleva det snart. Ju mer jag läser om er längtan ju mer tacksam blir jag för min lilla tjej. Det är så lätt att ta det för givet men det är verkligen en gåva.

Heja på kommentarer känns lite fåniga...jag kan bara säga att jag önskar er all lycka.

Madde (maddepladder) sa...

Usch, jag är så blödig, ditt blogginlägg är det andra i raden som fått mig att böla idag... Känner så med dig och alla andra i din sits, förstår att smärtan och frustrationen måste vara stor. Kram!

Theannapanna sa...

Hoppas så att ni snart får en lillasyster/lillebror till Dante o Liten... önskar så att det fanns annat jag kunde göra än hoppas...
Försöka mig på att be lite kanske?

Varför ska denna allas rättighet saknas några? Ni kommer att bli världens finaste föräldrar snart...

Kramar Anna (AoM på FL)

Anonym sa...

Håller alla tummar och tår jag har för att ni snart ska få snosa på en liten en.
Önskar att ja hade varit din goda fe
*viftar med trollspöt*
kramar från
fd Överbandsfürern på FL