söndag 7 oktober 2007

ärtsoppa en söndag

Tittade på min älskling som var på tv för att prata boll förut medans jag sörplade i mig min söndagslunch. Och jag kan väl säga så här att han såg otroligt mycket bättre ut än vad min soppa smakade. Det säger väl egentligen ingenting då min M alltid är jäkligt snygg, medans ärtsoppa är ett lite osäkrare kort både utseende- och smakmässigt, men det har smakat bättre än det gjorde idag.
Denna var en vegetarisk variant vilket i sig kändes trevligt, då jag inte kan med fläsket om annars letar sig in i munnen och sladdrar runt på tungan innan man hinner spotta ut det. Bläup. Så det slapp jag. Kanske var det på bekostnad av smaken fläsket rykte? Hursomhelst så var eller ÄR jag sugen på nåt helt annat idag. Vet inte vad och har inte pengar nog att ta reda på det, så det fick bli en tio kronors färdiglunch och alternativen är inte många då.
Ikväll ska jag skrapa ihop till nåt gott. Skåpen är ju faktiskt fulla (till skillnad från den nya fina plånboken som ironiskt nog kostade månadens sista kronor... nästan) sedan veckans handlande.
Laxfilé, dyker osökt upp i mitt huvud och bulgurresterna som säkert skulle kunna utgöra basen till en matig sallad vid sidan av...? Hmmm. Vi får se.

Det blir bio ikväll igen. Är det festival så är det!
Men till skillnad från efter fredagens må-bra-film Hairspray så kommer nog käkarna inte värka av skratt efter Den nya människan. Minns störtfloden av tårar när jag såg Klaus Härös senaste film... Men livet är ju inte bara dans, glitter och hårspray. (No shit?)
Så det blir nog bra det.

Den sk uppkopplingen stinker fortfarande, så bilder blir det inga av idag heller.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ta en o-en-halv/två buljongtärningar och tärna ned haloumiost istället, för att slippa fläsket men behålla smaken! :)

finnjonna sa...

kristina: Tack! har faktiskt halloumiost i kylen sedan gårdagkvällens snacks. Ska testa senare. Tack igen!