tisdag 13 december 2011

blir arg(are)

Som om jag inte kokade redan. Är så sjukt trött.
Och sjuk.
Men framförallt trött så in i min benmärg över detta flyttande som aldrig tar slut.
Har det ens börjat? Jag vet inte. Vet ingenting.
Skit samma.

Men så får jag en Expressenflash på min teleskärm som informerar om att den redan livstidsdömde (vad gjorde han ute???!) Frans rocco Jensen precis fått fyra års fängelse för att grovt våldtagit ett barn.
Fyra år!
4.
Milo kan räkna till 8 och lite till.
En barnvåldtäktsman ska i fängelse så länge att ingen kan räkna till det!
Helvete vad fel det är nånstans.
Fyra år, ute efter knappt halva eller hur det nu brukar det vara. För gott uppförande.
För att grovt (finns det milda sätt att våldta förresten?) ha våldtagit ett barn!!!
Morr.
Lås in och kasta bort nyckeln!



9 kommentarer:

Miiias sa...

Helt sjukt! Ibland önskar man att vi hade dödsstraff i Sverige!!!
Kram till dig ialla fall.

Anonym sa...

Grrrrrrrrrrrr!! Morr!! Såg också rubriken och när jag läst artikeln blev jag ytterligare upprörd! Håller med dig, lås in såna här och kasta bort nyckeln. Såna här människor borde inte få "gå lösa". Och vad då - livstids straff? Det är ju löjligt, juridiken har väl missat det ordets betydelse.
Men du, krya på dig nu och flytten tar slut, jag lovar. Men shit vad det är tufft medan det pågår! Men Jonna, du är stark och strong, det har du visat många gånger via din blogg, så det blir så bra så bra när det är färdigflyttat. Gå bara inte på toan i källaren.
Kram från Maggan1

Anonym sa...

Visst är det hemskt när någon förgriper sig på barn. Men problemet är att hur länge man än låser in en sådan förövare så blir han inte bättre för det. Många för att inte säga de flesta som förgriper sig på barn har ju själva en sådan upplevelse bakom sig. Jag tycker att hela fångvården behöver ses över. Som det är nu är det rena svängdörrsprincipen. De släpps ut och begår snart nya brott. Det måste finnas ett bättre sätt att ta hand om dessa sjuka själar. Uppenbart är ju att systemet inte fungerar som det är idag i allafall. Självklart ska straffen skärpas vad det gäller brott mot barn. Men själva fångvården behövs också ses över så att det är en frisk person som släpps ut och inte en som lärt sig mer jävulskap under inlåsningen. Också en arg men mest ledsen Grå mus

Anonym sa...

Hej Jonna. Håller med dig till hundra procent, det daltas lite för mycket, eller hur? Han har väl våldtagit för mycket redan, så släng nyckeln längt bort. Ha en trevlig jul, hoppas du flyttat klart då ;-) Hälsningar mormor.s

Anita sa...

Håller fullkomligt med dig. Jag blev så arg så hjärtat höll på att hoppa ur kroppen på mig. Vad är det för strafföreläggande vi har i Sverige???????? Skära snoppen av honom och hälla salt i såret är ändå för lindrigt för vad han gjort.

Anonym sa...

Håller absolut med dig. Det är fruktansvärt!
Kram Louise

fröken salt sa...

Jag förstod det som att han även får fyra år eftersom han bröt mot sin villkorliga frigivning. Alltså i praktiken åtta år. Men ändå för lite.

En annan vidrig sak är att han greps med knark och kniv innan våldtäkten och därmed bröt mot sin villkorliga frigivning. Våldtäkten hade alltså kunnat förhindras!!

Anonym sa...

Just det, Grå mus, problemet är att hur länge man än låser in förövaren så blir han inte bättre för det. Släpp alltså inte ut dem alls, någonsin!! Finner INGET försonande hos en person som kan våldta en fyra-åring.

Anonym sa...

För tydlighetens skulle var flickan 12 år, inte 4 år.