torsdag 8 december 2011

hoppas mamma aldrig ser det här


Detta är ett torrt örngott.
Ett örngott som legat och torkat efter en Jonnatvätt.
Ett örngott som jag fick vika fram ur sin russinlika skepnad för att upptäcka att det var just ett örngotT.
Jag är bra på att tvätta, jo jättebra faktiskt på att stoppa kläder i maskin och trycka på knappen, men det här att hänga de fuktiga plaggen efteråt...
Jag hatar det! Och därför blir det bara skit också.
Min mamma är av skolan -man stryker allt, efter att man först hängt och torkat det fint. Och hon har försökt föra över sina kunskaper och också lust att göra dessa saker på mig i 35 år. Det fastnar inte.
Jag funkar inte med strykjärn heller.
Inser det omöjliga och måste kapitulera och lämna tvättorkning åt nån annan.
Marcus.
Han är bra på det!
Var och en gör det de är bra på. Jag är ett obetalt proffs på att titta på tv och surfa nätet. He he. Får la helt enkelt sätta mig och göra det jag är bäst på ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha vilket roligt örngott! Jag har också en mamma likt din som stryker allt. Då jag inte gillar alls att stryka tar jag mellanvägen; jag hänger upp örngotten på tork, men sedan får de vara ifred tills användning.
Kram Louise
från ett litet vitt o kallt Norrköping

Anonym sa...

Jag är bra på att hänga tvätt så det blir slätt och fint, men är urkass på att plocka in den rena tvätten på sina platser i skåpen. Där är maken betydligt bättre, blir snyggt och prydligt. Stryka däremot gillar jag inte och mangla - det var något jag gjorde för att mamma sa det, men numera manglar jag inte alls. Däremot kan maken mangla såväl lakan som handdukar.Vi har en liten fin mangel i vår tvättstuga, så det är egentligen inget praktiskt problem, men för mig är det ett psykiskt problem - jag vill inte. Tycker det är slöseri med tid.
//Maggan1

Anna sa...

Låter som min mamma. Hennes motto i livet är "Hängningen är halva jobbet!" och hon är bestört över faktumet att jag inte äger en strykbräda...