fredag 30 december 2011

en dag




På väg till Ikea.
Ska köpa det lilla extra så vi senare idag kan flytta hem.
Ja vi hoppas det, samma hopp har iofs funnits fler gånger men nu hoppas vi verkligen så pass att tom jag tror det kan ske.
Men först Ikea.
Ska också inhandla en tv-bänk. En vit. Blir bra.
Förutom lite sista minuten shopping blir det lunch, i all enkel men skön ensamhet. Äta köttbullar, tugga, svälja.
Blir ännu bättre.

Kom på när jag försökte hitta sällskap på min lilla fredagstripp att jag känner knappt nån i denna stad. Så om man ska prata nyårsförhoppningar, och det ska man istället för löften, då är min att lära känna lite människor. Att få kompisar helt enkelt. Väldigt ocharmigt desperat det kanske låter men så är det, nästa år vill jag bli med vän här i storstan!

Men först Ikea.

2 kommentarer:

EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA sa...

Det värsta med att vara vuxen är att det är lite svårare att hitta nya vänner. Jag är urkass på det. Jag hänger mest med grannen och sen då och då med fd jobbarkompisar. Men egentligen är det sorgligt att man inte har några vänner. Innan jag träffade sambon hade jag massa kompisar men sen fick de familjer och så fick jag barn... och så sitter vi här utan det där stora umgänget. Dessutom så har de par vi umgåtts med separerat vilket gör det ännu tristare.

Jag hojtar till när jag skall till stan nästa gång, kanske vill du ta en fika?

Hälsningar
En annan desperat nästan Stockholms bo :-)

Anonym sa...

Hoppas du hittade det där allra sista, lilla extra idag och att äntligen kan flytta in under dagen/kvällen i nya egna lägenheten.
Du kommer säkerligen hitta nya fina kompisar när allt lugnat ner sig efter allt flyttande, det är jag övertygad om.
Hoppas julhelgen varit bra och att ni nu får flytta in och fira ett skönt och lugnt nyår på nya stället.
GOTT NYTT ÅR till dig, Marcus, Milo och Mimmi från Maggan1