onsdag 21 december 2011

varning! gnäll, bara gnäll och så lite mera gnäll

Tror nästan inte det blir nån flytt. Någonsin. Det är som en enda lång måndag hela veckan fast utan humor och utan flytt, samtidigt som vi inte gör annat än flyttar.
Jag vet. Det går inte ihop sig och det gör inte jag heller snart.
Golvet är fixat.
Kakelfogarna är fixade.
Garderob och hyllor är uppe, barnens sängar är byggda och elektrikern har varit där.
Nu återstår ett stort hål i väggen och när det är täppt ska stora garderoben fast i den och sen kan grejer stoppas däri.
Och någon gång därefter kan vi börja flytta in. Har ni hör den förut?
Nu är min rygg sedan igår eftermiddag helt paj. Det smällde till som det brukar och efter det kan jag inte lyfta armar eller andas ordentligt utan att jag behöver gråta fram en tår eller två.
Ja, nu går det iofs hyfsat bra efter att jag dubbeldoserat värktabletter hela dagen för att kunna fungera någorlunda.
Fy för i fuck.
Är verkligen så jäkla trött på allt skit att jag inte kan... ja jag vet inte ens vad jag inte kan, så trött på det här är jag.
Fuck.
Sa jag det redan?
Suck.
Jul och julafton ska jag nog lägga åt sidan helt i år. Är inte alls i fas och blir nästan förbannad bara någon säger tomte eller viftar med en vante.
Jag är tack och lov inte ett dugg julstressad, men så blir jag stressad för att jag inte är stressad, ledsen för att jag inte är glad och fruktansvärt sur för allt det nämnda och sjukt jäkla irriterad på mig själv för allt och alla andra som jag tycker bara stör och stressar även om jag ju inte var stressad, men blev just därför och jag vet inte vad!
PMS?
Kan va.
Fan.
Nu lyfte jag armen och aj. Tablettverkan avtar och värken påtar.
Najs, najs, fågelbajs.
Tur jag är en ihopbiterska av världsklass för nu ska jag bita ihop och lägga mig och leka med barnen. Eller lägga mig och de får leka med eller på mig. Skiter i vilket. Jag ligger där och biter ihop, de får göra vad de vill.
Är de glada är jag nöjd.
Och de är glada.
Är jag nöjd?

Ok. Vi säger så.



 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du har kommit jätte långt på ingen tid alls. Rom byggdes inte på en dag. Om du tittar noga kan du se slutet på flytten. Svär och grina en stund. Ring en god vän eller mamma. Skickar nytt mod och styrkekramar. Hälsningar Gråa musen

Ida sa...

Stackare! Stor KRAM

Anonym sa...

Det finns en gammal "slagdänga" där texten bland annat är något om måndag hela veckan lång, hela veckan lång till nästa gång, men jag minns just bara det. Och ibland är varje dag som en seg j-a måndag! Du verkar ha en sån dag idag fast det är onsdag ;-)
Å så är det tillåtet att gnälla!
Och visst blir det flytt, jag läser ju in att det går framåt, ibland fort och ibland med myrsteg, men framåt går det. Fast jag fattar ju int det där med stort hål i väggen, men vem 17 har sagt att jag vare ska fatta eller lägga mig i det, är säker på att det ordnar sig.
Hoppas nu bara din onda rygg repar sig, så du slipper ha så ont. Men med glada barn som får ha sin mamma som leksak på golvet, så kan nog mamma bli lite glad ändå.
Jag önskar du känner dig lite nöjd nu ikväll innan du somnar!
Kram till er allihop från Maggan1

Öländskan sa...

Hoppas att du mår lite bättre när du läser detta, förstår precis hur det känns. Skickar varma tankar och kramar.