torsdag 3 juli 2008

åka på tur

Laddar inför bilkörning mot Marstrand. Det blir yougurt med psylliumfrön (tack för tips! Hoppas fröna gör underverk!) och plommon, koffeinfritt, kardemummakryddat kaffe och mörk macka med räkost och tomatskivor. Låter väl en laddning som heter duga?! Har packat det jag ska ha med mig och gläds åt att det är ett antal helt nyinköpta saker. Blev en del under gårdagens shoppingrunda. Det var dock inte tack vare Marcus, som dagen till ära agerade shoppingcoach. Han envisades med att vara med som bestämt men gick mest runt och gäspade eller "jag utanför":ade. Till sist var jag tvungen och låta honom löpa. Tackade ödmjukast för hjälpen och först och fortsatte sedan med det riktiga shoppandet. Eftersom min mage är svullen som bara den, vet inte om det är Mini eller nåt som är kvar sen behandlingen, så får jag inte på mig några av mina ordinarie kläder. Samtidigt skrämmer mammakläderna mig, vågar inte. Inte än. Men då är det tacksamt att modet förutom alla superkorta shorts och kjolar består av en hel del stort. Det är kjolar och byxor med jättebred resår som mycket väl kan dras över en tom större gravidmage och tröjor och tunikor som täcker densamma. Nu när vi åker till andra kusten så gör det inget om magen syns heller. Ingen där vet vem jag är och jag kan passera som vilken nygravid som helst.
Här hemma är det lite känsligt fortfarande. I två omgångar har jag tex varit med stora tydliga gravidmagen på favoritfiket och lika ofta har den plötsligt försvunnit utan att jag därefter kommit dit med bebis. En tredje gång känns nästan lite komiskt på ett oroligt sätt. När jag sett liten Minis hjärta ska jag dra på mig tighta tröjan, gå dit och beställa juice för två!

Nu ska jag fortsätta mitt laddande.
Hoppas vi hörs snart!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen det där med favoritfiket - jag har fått två sena mf, och efter bägge gångerna har jag varit tvungen att förklara mig när jag inte köpt gravidsushi på stamhaket... deppigt!

Sabina sa...

Min mage reagera precis som din i början av en graviditet. Blåser upp sig o jag ser ut som jag gått flera månader längre än vad det e.

Fick höra att det e helt normalt, att hormoner/graviditeten kan göra att det blir så.

Började oxå använda mammakläder (o annat lämpligt) väldigt (VÄLDIGT) tidigt. Förstår hur laddat detta måste vara för dig. Tycker du/ni e starka. Kämpar på som hjältar båda två!

Tänker på er alla fem, håller tummarna!!

Kramar till Dig o gubben din.. Klappa magen, hälsa fr småland! :)

p.s, Jonna, du e gravid!!! *iiiih*

(ang psylliumfrön, dom e super. hjälper mig sju gånger bättre än lin)

Anonym sa...

Inte mycket till shoppingstöd, den där M! =) Skönt att du hittade så bra kläder ändå.
Ha en härlig tur till Marstrand. Vissa kallar ju västkusten bästkusten och uppvuxen som jag är i Halland har jag hålltit med. Med eget ställe vid havet i Blekinge har jag ändrat mig - i alla fall delvis. ;-)

Anonym sa...

Hej på dig, eller er kanske man ska skriva *hihi* Du är fantastisk på att skriva och orädd även om det är obekvämt... kanske detta kan vara något för dig att ta tag i efter att du sett hjärtljuden...

http://www.libero.se/Pages/General/Story/StoryDefault.aspx?id=41319

Anonym sa...

Ingen vet vem du är???? Ser jag dig tänker jag banne mig komma fram och gratulera :D

Anonym sa...

Hoppas du får en härlig upplevelse nästa vecka!

Lina

mrsjones sa...

Åh har du sett att er lilla mini har blivt sådär rund och fin nu, älskar de små förändringarna!

Hoppas ni har en trevlig vistelse på västkusten!

kram

Malinka sa...

Åhhh vännen :-) Jag blir så glad när jag läser så nu måste jag väl lämna en kommentar också. Har ju tänkt lämna en kommentar under några dagar men inte blivit av. Känner också igen mig i dina cafetankar. Har ju även jag gått med synnerligen höggravid mage utan leverans. Så denna gång (ja jag sniffar dig i hälarna) så kommer man bära stora tunikor och byxor med många veck. Jo för visst är det så vårt senast försök gav samma resultat som ditt första - än så länge iallfall! Men antar att det är med samma vånda vi väntar... Vad sägs om att följas åt?!
Kram "Kyoko"