tisdag 24 augusti 2010

gördel

Någon som har gördelerfarenheter? Efter förlossning och snitt vill säga?
Hade nu efter att det börjat läka i ärret tänkt testa Marcus gamla sedan Let's Dance men den har tydligen kommit bort.
Jag känner att min hållning är allt annat än godkänd och ryggen börjar få stryk å det grövsta på grund av det så lite stöd skulle vara mycket tacksamt. Dessutom sägs ju en gördel kunna hjälpa till att återskapa någon typ av midja efter graviditete och för den som knappt minns hur en sådan ser ut låter det som en ypperlig tanke. Har läst lite om en Belly Bandit, finns det andra? Billigare? Bättre?

Mycket glad för svar och erfarenheter!

Nu ska jag ut på en tur med båda barnen helt själv. För första gången. Spännande...

9 kommentarer:

Smilla sa...

Det finns flera stora gördelaktiga trosor på Lindex som garanterar mindre midjemått. Perfekta efter förlossning (även flera år efter faktiskt ;)

Emma sa...

Plankövningar! Bästa medicinen mot dålig hållning, mammamage, etc. Men det förutsätter såklart att du får göra dessa. Det har du ju bäst koll på själv. Men så fort du får - kör plankan. Jag gör det och det har gjort underverk. Olga Rönnberg är duktig på mamma-övningar. Hon finns på mama.nu.

Fia sa...

Lindex har en gördel som är billig och helt okej. 199:- tror jag att den kostar.

jenny_penny sa...

hej Jonna,
jag har hört att denna ska vara bra:
http://www.mammafitness.se/se/produkter-358191

- men den kanske fokuserar mer på att få magen i form?
Men ett tips, som sagt!

Gabriella sa...

http://www.mammafitness.se/se
Olga Rönnbergs gördel + magövningar är nog det allra bästa. Hon är ju verkligen proffs på träning för nyblivna mammor!

Anonym sa...

om du var ute på turen helt själv.. vem tog då bilden? ;)

Anonym sa...

Hej!
Ett tips:
Gå in på Katrin Zytomierskas blogg hon använder den efter sitt snitt och tycker den är helt fantastisk.

MVH/Cina

Anonym sa...

Gördlar kan jag inte ett dyft om, men jag hoppas du hade en trevlig tur på stan med dina barn!
Kram Maggan1

Caten72 sa...

Tänkte just tipsa om Katrin Z, men nån hann före.