onsdag 26 oktober 2011

Huvudjägarna




Hade ett par timmar för oss själva för första gången som gifta (sen bröllopsnatten) och vi gick på bio Marcus och jag medan min fina moster Aila var hos barnen som mest verkade tycka det var skönt att slippa oss en stund.
Vi såg en mycket bra norsk film-huvudjägarna av Jo Nesbo sim jag ska börja läsa så fort jag samlat på mig böckerna i rätt ordning.
Filmen var inte så, vad ska jag säga?.. dansk, som enligt mig ofta är förutom sjukt bra lite ruffigt, väldigt spännande och rått, denna var bra med, liksom underhållande i sin spänning, snyggt förpackad, hade kanonbra skådisar och vilken fart sen genom hela!
Absolut mycket sevärd så jag uppmanar -gå se! Innan Hollywood och Tom Cruise gör den igen. Fast jag undrar om Tom skulle erkänna att han bara når till 168 cm?

Idag är Marcus i Göteborg på spännande möten.
Typiskt.
Vi flyttar hit och mötena är där nere. Kanske flytta igen?
He he ha ha.
Jo det måste vi faktiskt, snarare än det från början var tänkt och det är bajs på många sätt för att tala klarspråk men det blir inte så långt bort.
Hoppas jag.

3 kommentarer:

M.H sa...

Oj vad jobbigt med en flytt igen nu när du skolat in Milo på förskolan...hoppas det blir i närheten :)

Anonym sa...

Kul att ni kom iväg på lite egentid, bra att ha mostrar etc som kan agera barnvakt!
Betr att ni måste flytta, så hoppas jag att det inte blir längre utan att Milo kan vara kvar på "sitt" dagis, nu när han lärt känna både personal och barn där. Vi hoppas det fixar sig så.
Ha de gott! //Maggan1

Anonym sa...

Jo Nesbö - Djävulsstjärnan 2003
Jo Nesbö - Fladdermusmannen 1997
Jo Nesbö - Frälsaren 2005
Jo Nesbö - Huvudjägarna 2008
Jo Nesbö - Kackerlackorna 1998
Jo Nesbö - Pansarhjärta 2009
Jo Nesbö - Rödhake 2000
Jo Nesbö - Smärtans Hus 2002
Jo Nesbö - Snömannen 2007

Årtalen visar när Jo skrev böckerna och alltså inte när hans svenska förlag behagade släppa dem. Det är mer regel än undantag att de svenska förlagen felstämplar sin utländska författare, jag menar vem fan är intresserad av när den första svenska upplagan släpptes eller året den kom i pocket eller som ljudbok.
//Kelb