onsdag 2 januari 2008

2008

Då var det dags alltså. Att köra igång allt det som ska köras igång detta nya år. Och i den beskrivningen ryms mycket. Jag är glad jag kan jobba hemifrån just nu (eller nyss och snart igen) för att gå till jobbet visade sig helt omöjligt efter att vi skakat hem från Gbg tidigare idag. Eftersom jag (mot min vilja) inte sovit värst mycket senaste tiden börjar tröttheten ta ut sin rätt och satte envist igång med all sin kraft att hamra bakom min panna nånstans strax innan Borås. Det blev många kaffestopp de efterföljande 30 milen och när jag till sist, väl i Norrköping, lämnat bilen och skulle gå hem så gjorde jag precis det och mycket mer minns jag inte.
För ett tag sen vaknade jag i alla fall i egen säng och är nu uppe och rör lite på fingrarna. Mer avancerade övningar undanbedes vänligt men bestämt av kroppsresten.
Men det ska nog bli bra detta. 2008 alltså. Eller det SKA bli bra. Finns ingen plats för något nog där. 2008 är mitt år. Även om det kanske startat lite i tröttaste laget så ska jag få fart på det snart. Jag menar, det är ju en bit kvar. Mycket hinner hända.
Och med mitt nya motto "tänk på det du vill ha och det blir ditt" (typ) kommer jag ha fullt upp att håva in min egen lycka dessa resterande 364 dagarna.

6 kommentarer:

Crille Sand sa...

lycka till! kommer bli ett lysande år.

Toka2 sa...

Ville bara hälsa Gott Nytt, och önska lycka till i kampen mot idioterna vi alla tampas med i vardagen.

AnetteJ sa...

2008 SKA SKA SKA bli ditt bästa år hittills!!

Kram

Raz sa...

Merry New Year! /från en som trillade in här.

Professor Howdy sa...






Solve this riddle if you can:

Find the four letter word
below shown as ****

(Answer at the end
of this comment.)


If I could speak in any
language in heaven or
on earth but didn't ****
others, I would only be
making meaningless noise
like a loud gong or a
clanging cymbal. If I
had the gift of prophecy,
and if I knew all the
mysteries of the future
and knew everything
about everything, but
didn't **** others, what
good would I be? And
if I had the gift of faith
so that I could speak
to a mountain and make
it move, without ****
I would be no good to
anybody. If I gave
everything I have to
the poor and even
sacrificed my body,
I could boast about it;
but if I didn't **** others,
I would be of no value
whatsoever. **** is
patient and kind. ****
is not jealous or boastful
or proud or rude. ****
does not demand its
own way. **** is not
irritable, and it keeps
no record of when it
has been wronged.
It is never glad about
injustice but rejoices
whenever the truth
wins out. **** never
gives up, never loses
faith, is always hopeful,
and endures through
every circumstance.

May You Always
Experience This
Kind Of ****,
Dr. Howdy

P.S. Here's some blogs & videos
that I found of interest as
I negotiated my way through
cyberspace:


Every Student
My Blog Video
Religion Comparison
Avoid This Place
Danish Cartoons
Arabic Cartoons
Muhammad or Jesus???
Answering Islam
Is Jesus God?
A Short Look At Six World Religions
God's Word in different languages...
How to become a Christian
Who Is Jesus?
See The Word
Watch The Jesus Movie
Spanish Cartoons
German Cartoons
Chinese Cartoons
Italian Cartoons
Greek Cartoons
Japanese Cartoons
Portuguese Cartoons
Around the Well
French Cartoons
Hindi Cartoons
Russian Cartoons
Little Girl
Get Saved?
You & Sin City
Mysterious Disappearance
Evolution Video
The Departure
You Need To See This
'Thought & Humor'


Tell me sometime what your
thoughts are about all this
and whether you figured
out this riddle or not:O)





Riddle Answer:
**** = Love

finnjonna sa...

crille sand, toka2, anettej och raz: Tack! Och detsamma!