söndag 17 maj 2009

dagen efter pust

Efter en mastodont-tur ute i det fria (satt i och för sig mest och fikade) har Milo åter somnat. Han sov inte många långa minuter igår så det kommer väl idag i en samlad kompott. Helt ok då Marcus har åkt iväg till Rom och jag just nu är två händer kort i vaggandet.

Hur trött jag än är på schlagern så här dagen efter finalen, mäter det sig inte med tröttheten jag känner när jag läser i kvällstidningarna (i år igen) om hur folk rasar och vill att Christer Björkman ska avgå och allt vad det heter efter ytterligare ett "svenskt fiasko". Som om det vore han som skrivit låten och valt ut den. Pust. Skitsamma att det var en dålig placering, Malena gjorde sitt och gjorde det bra och var där för att svenskarna ville ha henne där. Det handlar om schlager! Inte liv och död. Kom igen, tagga ner och skaka av. Någon vinner och därefter är det inte så noga.

Nu ska jag se desperate housewives och passa på att sitta rakt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Milo hade väl inte tid att sova när det var schlagerfestival! Hoppas han sovit och sover gott nu medan Marcus är i Rom, så att du inte sliter ut rygg och armar fullständigt!
Håller med dej ang skriverierna om Björkman, svenskt fiasko etc etc. Malena gjorde ett kanonjobb, som hon alltid brukar (har sett henne tidigare innan schlagerjippot drog igång) och det var ju "vi" som röstade henne till Moskva! Vad gnäller "vi" för då? Typiskt svenskt beteende! Eller är det lika överallt? Jag vet inte faktiskt. Livet tar ju inte slut bara för det här! Men journalisterna har ju lite att skriva om och tidningarna säljer som bara attan!
Ha det gott och krama till dej och Milo och hoppas Ni får en god natts sömn!

Åse Ohlsson sa...

Hej Jonna !!

Jepps har oxå skrivit i tidningarna o kommenterat svenska folkets GNÄLL att det var fel låt vi skickade ?? Men vem i hel...te röstade fram Malena då , var fanns alla dom som gnäller nu PHU blir så jäkla trött på folk !!

Malena var underbar o sjöng precis så fantastiskt hon gjort hela tiden HELT JÄKLA UNDERBART .Nu älskar jag ju mixning av olika sångstilar JAG ÄR JU IL DIVO fan o det är samma där killarna hade det tufft i början av sin karriär att dom 3 svek operan ?? Seb var ju innom popvärlden så han hade ju det lite lättare bevars ja löjligt är det .

Ha det så gottit o kramiz från Åse