torsdag 14 augusti 2008

annars är allt bra

Pust vad skönt att ösa ur sig. Tror inte inre småbubblande ilska är bra för varken mig eller Mini så ut med det bara, ut. Och allt känns genast mycket bättre. Ja, allt förutom sj.
Tack vare vänner som inte växer på träd är min älskling på väg hem äntligen. I bil. Jag smsade numret till bilskola som han genast ringde och jag tror ett första besök är bokat till imorgon. Äntligen ser det ut som att även han slipper skiten och inom en närstående framtid får komma ut och börja förgifta miljön som alla andra. Oh allt är sj's fel. Men skit i dom nu.
En bra dag. Sa jag det? Nåväl rätt ok åtminstone. Varit och jobbat järnet idag och jag tror det var mitt sista besök där. Hoppas det. Kändes så. Har jobbat rätt mycket på sistone så semesterdagarna är sparade till nästa, min sista vecka så det blir inte mycket arbete mer. Eller det som blir, det blir hemifrån.

Projekt däcka-valen går in i sin sista, delvis slutgiltiga men samtidigt första egentliga fas nästa helg då jag ska säga adjö till omgivning och uteliv. Måndag den 25 är det koll hos läkaren och då kör min sjukskrivning igång på allvar.
Som jag skulle önska att jag fick vara en vanlig en. Fick ha en vanlig graviditet med vanliga krämpor och vanliga risker. Gå till jobbet som vanligt, gå på stan, göra vanliga saker och slippa vara rädd hela tiden. Men nej, jag ska prompt vara en ovanlig en. En liten (snart stor) tickande, men förhoppningsvis aldrig utlösande bomb som inte får göra någonting. Finns egentligen inte mycket att säga... Det kommer förhoppningsvis vara värt det! Tills dess är det bara att acceptera, men inte nödvändigtvis gilla, läget. Vad skillnaden är minns jag inte nu, men det ska jag fråga terapeuten imorgon. Han är bra på det där.
Sova gott sen allihopa.
Det kommer jag göra.
Kanske.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det nå´t sätt för "oss" att roa dig den närmsta tiden?
Allvarligt menat alltså, för så mycket som ni bjuder på så känns det snålt och girigt att aldrig kunna ge tillbaka annat än en kommentar här och där...
Jag erbjuder mig spontant att komma hem till er och laga mitt superrecept på "krösalax", spela dockteater, sjunga en bit eller kanske bara putsa fönster och bjuda på kaffe! ;)

Anonym sa...

Tips om du ska bli sjukskriven; se till att läkaren skriver att du "inte klarar några arbetsuppgifter, sett både till ordinarie arbete OCH till den reguljära arbetsmarknaden". Viktigt eftersom FK prövar rätten till sjukpenning mot båda. Kram, kram

Nads sa...

Finnjonna - du kommer att klara detta! Känner igen mig i allt du skriver, har precis lämnat 37 graviditetsveckor bakom mig då jag varit helt sjukskriven och gått i terapi. Mycket TV, böcker och internet blev det, men nu har det verkliga livet som förälder äntligen börjat! Lyckliga slut är inte bara till för andra, de är även till för dig och mig!

Anonym sa...

Hellu;) Men här haglar erbjudanden om dockteater och god mat;) Bara bjuda in och nyttja! Som sagt, det kommer nog bli mycket läsa, nätet och tv/dvd för Finnjonnan framöver. Och det kommer gå så bra. Jag håller alla tummar som finns. Hoppas M fixar lappen. Finns ju sådana dära intensivkurser *ler*. Han har ju nätt 200 dagar på sig! Ha en bra helg.
//Hillbergskan

finnjonna sa...

macke f: Jag ska komma ihåg ditt erbjudade. Säkert när du själv minst anar det :-)

TAck för tips anonym! Det är ju det sista man skulle behöva just nu bråk med FK.

nacka nads: Låter härligt med lyckligt slut, gäller att börja våga tro på det!

hillbergskan: Tack för tummarna! Det skulle vara guld om Marcus hade lappen när det väl blir dags. Ska försöka stressa på honom lite försiktigt.

kram alla!