lördag 2 augusti 2008

bio

Äntligen! Det har tagit sin tid men så kom vi till sist iväg. En mycket passande dag med skvättregn och en allmänt grå tillvaro. Eftermiddagsbio är när bio är som bäst. Knappt någon annan i publiken och när man kommer ut har man hela resten av kvällen på sig att fundera kring och på det man precis sett. Vi såg the dark knight. Bra som fan. En film att se på bio och ingen annanstans, en regnig eftermiddag till exempel. Tyvärr blev jag superkissnödig nånstans när det var en dryg timme kvar (den är lång) och satt sedan och höll mig sista tiden för jag ville ju inte missa något. Jag hoppas verkligen, lite sorgset, att det var sista gången vi får se the Joker, för ingen kan göra honom rättvisa efter Heath Ledgers (R.I.P) suveräna tolkning. Jack Nicholson i all ära i mångt och mycket, men nej, Heath ÄGER och ÄR den karaktären.

Snart ska vi till läskiga källaren och hämta upp en låda jag länge tänkt hämta upp. Den med bland annat mina mammajeans. Här skulle det nästan (bioinspirerad som man är) passa med lite Hajen eller Halloweenmusik. Lite läskigt är det. Jag hoppas och ber att den får stana här uppe ett bra tag den här gången. Imorgon ska vi åka till Stockholm, gå på kalas och sedan bara vara på lyxhotell i två dagar. Vilket kommer bli helt fantastiskt skönt och en viktig del av den uppladdningen jag just nu ägnar mig åt. Har bestämt mig för att för första gången i mitt liv beställa något genom roomservice. En liten kvällsmacka eller något annat gott som inte kostar för mycket. Det blir garanterat ett bildregn här på bloggen när vi är tillbaka.
Nu ska jag lägga mig i sängen en stund innan det är dags att avnjuta sushi.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad mysigt att bo på hotell!!! Jag blir jätteavis. Själv har jag bott i stuga i Värnamo i sommar. Två nätter....Ja, vad är en bal på slottet;)
Ha det så skönt och sköt om varandra. Shoppa lite fräcka mammakläder också, det är du sannerligen värd;)
//Hillbergskan.

Anonym sa...

Ha det så underbart.. beställ upp något riktigt gott till dig och lilla Mini!! Stor kram!