tisdag 12 augusti 2008

ont och oroligt

Regnet öser ner och himlen är så grå så den kunde ingått i förra årets höstgarderob. Det har förutom vädret varit en lite trist dag idag även om den började roligt. Jag skulle gå och äta lunch ute men fick vända efter ett tag och gå hem igen för jag hade en jobbig stickande och liksom ilande känsla någonstans i magen, underlivet. Jag vet inte vad det kan ha varit, men har kännt så lite av och till de senaste veckorna och en del av mig tänker att det nog bara är växtvärk och allt annat normalt som man brukar höra talas om, men sen är det den andra delen som bara börjar gallskrika rakt ut och jag blir livrädd. Var som tur var inte långt hemifrån så jag kunde snabbt ta mig hem och lägga mig med benen högt. Där har jag sen dess legat. Det jobbiga gick snabbt över men jag vågade inte röra mig värst mycket, så man kan väl säga att jag fått smaka lite på det som med stora steg närmar sig. Har en dryg vecka kvar i frihet och vad gör jag, ligger ner. Men allt för älskade Mini! Nu känns det något bättre och jag slappnar åter av. Kan om jag känner efter ordentligt minnas väldigt tydligt den enorma lyckan vår lilla bebis orsakade hos oss igår och den lyckan ska jag försöka hänga mig fast vid, så länge jag bara kan.
Nu ska jag köpa en bola!

5 kommentarer:

Elin i Björken sa...

Skräms inte så där!

Ta det lugnt och ligg och vila mycket.

Kramis

Anonym sa...

Fantastisk blogg. Roligt och gripande på samma gång. Går själv igenom IVF. Läs mer på www.mysigkoja.se om du har lust.

:-) Har följt din blogg ett tag nu, och det är verkligen er tur denna gång. Livet är inte rättvis. Så är det bara.

Anonym sa...

Håller mina tumamr o tår för er! Jag såg dig här om dagen btw, men du känner nog inte igen mig... Va på fiket nere vid pastasnäckan... undra om det va i fredags.. ja det va det nog!!!
fick du en bra marnmorska tillslut då??
Ha det gott.. kramar!!
Svala
www.metrobloggen.se/svalaandersson

Anonym sa...

Hej Jonna,

tack för inlägget i min blogg. Vi befinner oss efter 1 IVF, 1 FET och ett missfall på ytterligare ett FET. Jag hoppas att vi ska kunna föra tillbaka ett fryst ägg i slutet av augusti men det beror ju lite på ägglossningen och när den behagar infinna sig.

Tycker att du är stark som gått igenom så mycket. Motgångar sliter ju en del. Kämpa på!

Anonym sa...

Vilka fantastiska bilder det var på Mini i tidigare inlägg, underbart att det har gått så bra. Och ta det nu riktigt lungt, vila mycket och ta vara på er.
Jag håller alla tummar jag kan!!

Till något helt annat,
Fick riktigt ont i magen när jag läste det här idag, finns inga ord för det.
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=380&a=438087