torsdag 14 augusti 2008

fucking SJ

Så där ja. Har precis avreagerat mig igen på mitt alldeles speciella egna och ytterst omogna sätt, genom att skicka 15 mail av skäll till kundombudsmannen på det förbaskade leksaksföretaget SJ. Har sagt det förut och säger det igen. SJ är ett skämt som aldrig varit roligt.
Återigen är tåget som skulle ta hem Marcus från Örebro försenat från Hallsberg med över en timme.
Återigen missar han sista tåget från Katrineholm vidare till Norrköping.
Återigen säger ingen personal på plats hur man ska lösa problemet som uppstår när folk hoppar av på ett ställe och inget tåg finns där för att ta dom ända fram.
Återigen en resa med fucking SJ.

Jag hatar sj. Faktiskt riktigt hatar den där lögnaktiga, bedragande ursäkten till företag. Jag hatar banverket också innan nån kommer med väntade pekpinnar. Men mest hatar jag sj. Moget? Nej inte särskilt alls. Men det var dom som börja!

Och vad är det för fel på personalen då? Ursäkta mig, men varför är det så svårt att göra sitt jobb och hjälpa kunderna som betalar deras lön? De beter sig allt som oftast som fullständig inkompetenta amöbor på utflykt när man i desperation undrar något på plattformen. Om de nu inte råkar vara på det där lite pilska, skojiga humöret och istället svettigt frustande erbjuder övernattning i sin egen säng när en orolig ung (nåja) tjej undrar om och isåfall hur hon kommer vidare från Stockholm efter två en timmars försening på väg dit (och vidare) en fredagkväll. Allt medan en annan lika svettdrypande snuskgubbe till tåg"värds"kollega skrattar uppmuntrande och intygar att sängen är riktigt bred och en tredje amöba bara går förbi. Det är vad jag kallar service det! Statens Jävla service.
Förbaskade äckel!

Det finns säkert trevlig och vettig tågpersonal med, men tyvärr håller de sig bra gömda. Jag har tyvärr aldrig mött på annat än de ovannämda typerna och då har jag letat riktigt ordentligt.

Ingen behöver inte gå i försvar för idioterna och de som gör, blir till inget bättre än...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så ja! Nu ska du ta och lugna ned dig lite;)Inte bra för Mini med en morsa som hetsar upp sig så finnblodet svallar *asg*. Men jag förstår dig för det verkar vara ett leksaksföretag just!! Jag lider med dom som är piskade att använda sig av SJ's "tjänster". Hoppas allt löser sig och att du får hem din M;)
Kramen

Emmama sa...

Jag fick stora ilskeattacken när jag var hemma i Sverige i somras och skulle åka tåg. Tåget är försenat och vi får ingen info, det dyker helt enkelt inte upp nåt tåg. Jag ringer SJ´S KUNDTJÄNST och frågar vad som händer. Får som svar att "hur ska jag kunna veta det, jag sitter ju i Tranås". Nu kan jag skratta åt det men inte då. Men vartända öre + fikapengar krävde jag tillbaka - och fick! Alltid nåt..

30-nånting sa...

Åh tågförseningar gör mig galen. En gång fick jag svaret av en mycket stressad konduktör att man inte kan boka ett flyg i anslutning till ett tåg för det finns inga garantier att tåget ska hinna fram inom två timmar efter förväntad ankomst. Jag kan tillägga att han tittade på mig som om jag var en idiot.

Maggan sa...

Jo tack! Efter vår lilla tågresa i somras så bojkottar vi skiten!
Vill dom att man ska åka mer tåg, får dom först se till att tågen kommer!! *Arg som ett bi, fortfarande efter snart en månad!*